سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزشهای آزاد وزارت علوم:

درخواست برای تأسیس 10 مؤسسه ویژه خواهران/تنها به مؤسسات مراکز استانها مجوز داده می شود

هم اکنون 10 درخواست برای تأسیس مؤسسات ویژه خواهران به وزارت علوم ارائه شده که تنها به مؤسسات مراکز استانها مجوز داده می شود.

غلامعلی نادری، مدیرکل آموزشهای آزاد و غیر انتفاعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر از 10 زیر نظام مؤسسات غیردولتی و غیر انتفاعی بیش از 4 هزار عضو هیئت علمی وجود دارد.

وی افزود: قبل از سال 84، 72 مؤسسه غیر انتفاعی در کشور در حال فعالیت بوده که در بین سالهای 84 تا 87 به 176 مؤسسه و در سال 92، 97 مؤسسه و به طور جمعی 345 مؤسسه تاکنون تأسیس شده است.

نادری تصریح کرد: طی 4 سال اول ما شاهد رشد سریع مؤسسات بوده ایم اما به دلیل تخصصی شدن حدود 6 مؤسسه مجوز قطعی خود را دریافت کرده اند چنانچه 10 مؤسسه ویژه خواهران درخواست شده است که فقط در مراکز استانها می توان این مؤسسه دایر شود.

وی تصریح کرد: 210 مؤسسه هم اکنون هیئت امنا دارند و 48 مؤسسه هیئت امنا ندارند، البته این نکته نیز مهم است که بر اساس کمیسیون ماده 9 در حال حاضر 8 مؤسسه منحل شده اند که در مرحله اول عدم توسعه و در مرحله ی بعدی ظرفیت این مؤسسات به صفر می رسد.

نادری خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات مؤثری که طی چند سال اخیر شکل گرفته ارتقاء 18 مؤسسه به دانشگاه رتبه بندی 280 مؤسسه بوده است که محقق شد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.