سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلاتکلیفی شرکت هاي خارجي فعال در مصر

بحران سیاسی و وضع ناپایدار سیاسی در مصر باعث شده است تا شرکتهای خارجی فعال در این کشور در بلاتکلیفی قرار گیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز؛  برخی از شرکت ها به همین علت تصمیم گرفته اند فعالیت های خود را در مصر به طور موقت متوقف کنند و کارکنان اصلی خود را از این کشور خارج کنند. برخی دیگر نیز منتظرند ببینند اوضاع سیاسی در مصر در روزهای آینده چگونه رقم خواهد خورد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از خبرگزارهای مختلف جهان، شرکت ساخت و ساز ونسی فرانسه فعالیت خود را در مصر متوقف کرده است و روز جمعه همه کارکنان خود را از این کشور خارج کرد.

روز گذشته همچنین شرکت های نفتی رویال داچ شل انگلیس، شرکت خودروسازی جنرال موتورز و شرکت تولید لوازم خانگی الکترولوکس سوئد فعالیت های خود را در مصر متوقف کردند.

متوقف شدن فعالیت های این شرکت ها از نظر اقتصادی و اجتماعی فشار فزاینده ای بر دولت و مردم وارد خواهد کرد زیرا آنها افراد زیادی در مصر را مشغول به کار کرده اند. در یک نمونه حدود هفت هزار مصری برای شرکت تولید لوازم خانگی الکترولوکس کار می کنند. جنرال موتورز نیز تنها برای شعبه خود در قاهره 1400 نفر را استخدام کرده است.همچنین برای شرکت تولید سیمان لافارژ فرانسه که از سال 2008 فعالیت های خود را در مصر با خرید سهام شرکت تولید سیمان اوراساکام افزایش داده است بیش از 2000 نفر را در این کشور مشغول به کار کرده است.

شرکت مخابراتی اورانژ نیز که شش هزار نفر را در مصر استخدام کرده است درباره ادامه وضع موجود در مصر ابراز نگرانی کرده و تدابیر امنیتی را در همین راستا به اجرا گذاشته است.
شرکت گاز فرانسه موسوم به گاز دو فرانس سوئز و شرکت نفتی توتال نیز همین روش را در پیش گرفته اند.

مصر یکشنبه گذشته شاهد خونین ترین روز از زمان سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهور برکنار شده مصر یعنی از فوریه سال 2011 تاکنون بود؛ خشونت هایی که در نتیجه آن 578 نفر در نتیجه حمله پلیس و ارتش مصر کشته شدند.
برچسب ها: مصر ، خارجی ، بین الملل ، شرکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.