سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاخص كيفيت هواي تهران در شرايط سالم باقي مي ماند

به گزارش هواشناسي ؛ آسمان صاف تا كمي ابري است و به غير از مناطق پرتردد و شلوغ در سايرنقاط شهر در شرايط سالم باقي مي ماند.

به گزارش خبرنگار گروه علمي باشگاه خبرنگاران براساس اطلاعات رسيده از مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هوا و ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران بر ميزان غلظت كليه آلاينده ها به غير از آلاينده منو اكسيد كربن نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده شده است و همچنين در ميزان غلظت آلاينده دي اكسيد گوگرد تغييري مشاهده نشده است.

در حال حاضر نيز ميانگين غلظت كليه آلاينده ها به غير از ايستگاه هاي ستاد بحران، امام خميني، پارك قائم و شهرك چشمه از نظر آينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در ساير ايستگاه ها در حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط سالم مي باشد.

به دليل اينكه شاخص كيفيت هوا براي آلاينده دي اكسيد نيتروژن، عدد بالاي 200 را در نظر گرفته است. در تحليل و پيش بيني ايستگاه هايي كه مقدار اطلاعات آن كمتر از 200 مي باشد منظور مي شود.

گزارش هاي هواشناسي و پيش بيني هاي آن: گزارش هاي هواشناسي حاكي از آسماني صاف تا كمي ابري گاهي وزش باد مي باشد به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا به غير از مناطق پرتردد و شلوغ در ساير نقاط شهر در شرايط سالم باقي بماند.

اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در مناطق ناسالم براي افراد حساس: افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس تشديد بيماري قلبي و ريوي، مرگ ومير زود رس در افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي و ريوي و افراد مسن را به همراه دارد.

گفتني است: توصيه مي شود درمناطق ناسالم براي گروه هاي حساس و افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي و ريوي سالمندان و كودكان بايد فعاليت هاي طولاني مدت در فضاي باز را كاهش دهند./ ع2
برچسب ها: کیفیت ، آلاینده ، هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.