سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروميه/

انگلیس با ایجاد فرقه وهابیت وحدت مسلمین را نشانه رفته است

امام جمعه میاندوآب گفت: انگلیس با ایجاد فرقه وهابیت وحدت مسلمین را نشانه رفته است.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، قهرمانی با اشاره به منطقه آذربایجان غربی، افزود: هدف این کشور نشانه گرفتن اتحاد و به جان هم انداختن مسلمانان برای تامین منافع خود است، چرا که کشورهای منطقه در صورت متحد بودن به قدرت‌های منطقه‌ای تبدیل می‌شوند و به قدرت‌های جهانی باج نمی‌دهند و توسط آنها چپاول نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: امروز با فرقه فرقه کردن مسلمین، مخصوصاً ایجاد فرقه‌های تندرو منطقه را دچار مشکل کرده‌اند و به واسطه گروه‌های تندرو و تکفیری باعث نا امنی بسیاری از کشورها شده‌اند و بدین ترتیب با کمترین هزینه بیشترین بهره را از این اختلافات می برند.

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: معتقدین به این فرقه عقل را در مسائل اعتقادی قبول ندارند و فقط حدیث را می‌پذیرند و بسیاری از احادیثی که به آنها استناد می‌کنند جعلی و ساختگی است، اینها زمانی که در عربستان به قدرت رسیدند به نفت دسترسی پیدا کردند و با استفاده از سرمایه‌های کلان نفتی به انتقال اندیشه پراختند که بعضاً این دلارها موثر واقع شد و موفق به فریب افرادی شدند.

وی افزود: اعضای این فرقه همه را به جز باورمندان به فرقه خودشان را کافر و نجس می‌دانند و ادعا دارند که تنها موحد خودشان هستند و با استفاده از شعارهای نظیر وحدانیت افراد ساده لوح، کم دانش و کم ایمان را فریب می‌دهند و از آنجایی که دچار جمود فکری هستند همفکران خود را از هر گونه مباحثه و فکر کردن نهی می‌کنند، به خاطر این جمود فکری موجودات تندرو و چشم و گوش بسته‌ای تحویل جامعه می‌دهند و با هر کسی که مخالف آنهاست با چماق شرک و مشرک بودن برخورد می‌کنند و حتی قتل او را واجب می‌دانند.

قهرمانی اظهارکرد: برای مقابله با وهابیت باید تلاش بیشتری انجام دهیم و به تبلیغ و به لزوم تربیت و اعزام مبلغ توجه کنیم، وهابیت در برخی کشورها قریب به یک میلیون مبلغ دارد و حتی در کشورهای شیعه نیز به فعالیت مشغول هستند، متاسفانه هر غیرمسلمانی که قصد آشنایی با اسلام را داشته باشد نیز فقط به منابع وهابیت دسترسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اقدامات بیشتری در زمینه تربیت و اعزام مبلغ و تبلیغ مسائل دینی صورت بگیرد و کم کاری‌های گذشته جبران شود./ز
برچسب ها: وهابیت ، وحدت ، مسلمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.