سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی در نشست خبری مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

رسمیت جلسات مجمع تشخيص با دو سوم اعضا/ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موثر بر تصمیم‌گیری‌های کلان کشور

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جلسات مجمع در هنگام اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان با دو سوم اعضا رسمیت و با دو سوم حاضرین در جلسه به تصويب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" در نشست خبری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبات جدید این مجمع اظهار داشت: جلسه امروز در ادامه تصویب مواد 3 و 8 اداره آیین‌نامه مجمع بوده که در آنها تغییراتی صورت گرفت.

وی با اشاره به علت تغییر در مواد آیین نامه‌ مذکور تصریح کرد: بنا به فرمایش"مقام معظم رهبری" مبنی بر اینکه حد‌نصاب مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید در اختلاف میان شورای نگهبان و قوه مقننه براساس نصاب سایر موضوعات مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد، صورت گرفت چراکه باید نصاب دیگری را در هنگام اختلاف میان شورای نگهبان و مجلس در نظر می‌گرفتیم.

رضایی ادامه داد: بر همین اساس تصویب شد که در موارد اختلاف میان این دو ارگان جلسات مجمع با دو سوم اعضا رسمیت و با دو سوم اعضای حاضر در جلسه تصویب شود که تا قبل از آن با 50 درصد +1 اعضای حاضر، مصوبات به تصویب می‌رسید.

وی افزود: مصوباتی که مخالف با قانون اساسی و یا شرع باشد باید با موافقت دو سوم حاضرین باشد که در نهایت پیشنهاد ما براساس تصمیم معظم‌الله صورت پذیرفت.

*سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موثر بر تصمیم‌گیری‌های کلان کشور

رضایی با اشاره به سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به وضعیت تحریم‌ها و شروع کار دولت اتخاذ چنین سیاست‌هایی می‌تواند در تصمیم گیری‌های کلان کشوری موثر باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعامل میان دولت با سایر قوا اشاره و خاطرنشان کرد: تأکید رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر تعامل و همکاری میان مجمع و دولت از جمله موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت مبنی بر اینکه تمامی وزرا و رئیس دولت جدید در جلسات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تقارن آغاز کار دولت با اولین جلسه مجمع را به فال نیک می‌گیریم، تصریح کرد: هرچه همکاری و تعامل در کشور بیشتر باشد شاهد اداره بهتر کشور در تمامی عرصه‌ها خواهیم بود.

*ابتکار عمل مجلس در مراسم تحلیف، نشان دهنده ظرفیت‌های ایران در عرصه جهانی است

رضایی به همکاری و تعامل میان مجلس و دولت اشاره کرد و افزود: ابتکار عمل قوه مقننه در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری با دعوت از سران کشور‌های مختلف نشان‌دهنده ظرفیت‌های بین‌المللی ایران در تمامی عرصه‌ها است که همین امر موجب تقویت دولت جدید در آغاز کار می‌شود.

وی با اشاره به تأیید صلاحیت وزرا از سوی نمایندگان مجلس گفت: در طول تاریخ نمایندگان مجلس در ارتباط با تأیید صلاحیت وزرا به تعداد زیادی از آنها رأی اعتماد نداده و این یک روال عادی است اما متوسط آرایی که به وزراي دولت یازدهم در جهت رأی اعتماد داده شد بیش از دولت‌های گذشته بود و همین امر نشان دهنده تعامل میان این دو قوه بود.

*ابراز نگرانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از فجایع جهان امروز

رضايي نظام ادامه داد: در ابتدای شروع جلسه امروز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از فجایع جهان که درحال وقوع است به شدت ابراز نگرانی کرد و فجایع امروز را در شأن جامعه اسلامی ندانست.

وی افزود: با توجه به افزایش کشتار مسلمانان در میان سایر کشورها جهان اسلام باید با این مسئله جدید به اتخاذ تدابیر و افکار اساسی بپردازد چرا که امکان دارد چنین جغرافیای بزرگی در چند سال آینده در آتش جنگ بسوزد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که تا قبل از اینکه فلسطین‌های دیگری در جهان شکل بگیرد اجازه تداوم چنین جنایاتی را ندهیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: رضایی ، مصلحت ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.