سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار قاسم صادقي:

ضعف صدام با بازگشت آزادگان نمايان شد

صبر و تحمل رزمندگان ايراني، صدام را وادار به آزادي آنان كرد.

سردار "قاسم صادقي" مشاور فرماندهي سپاه، در گفتگو با خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران، گفت: صدام با ترس از محكوميت از سوي سازمان ملل، اسيران ايراني را آزاد كرد.

وي افزود: صدام با توجه به داشتن الزام رفتاري به سازمان در صورت انجام ندادن تعهداتش محكوم مي‌شد.

وي عنوان كرد: اسيران جنگي به دو دسته‌ي شهري و عملياتي اطلاق مي‌شوند و در واقع يك دسته از اسيران، شامل خانواده‌ها، زنان، دختران، كودكان و كهنسالان هستند كه هنگام يورش نيروهاي متجاوز اسير مي‌شوند و دسته دوم اسيران، رزمندگان اسير شده در مناطق عملياتي از سوي دشمن بودند.

مشاور فرماندهي سپاه اظهار داشت: عراق براي تحقير اسيران ايراني، با گرداندن آنان در شهرهاي خود و قرار دادن در معرض ديد عموم، شكنجه‌هاي گوناگون روحي، رواني و فيزيكي را نيز در مورد آنان انجام مي‌داد و هدف ديگر عراق از انجام اين كار، فخرفروشي بود.

"صادقي" افزود: عراق با اسير كردن ايراني‌ها و انتقال آنان به اردوگاه‌هاي بياباني و نگهداري در آن اماكن، پس از مدت‌ها به تفكيك و انتقال آنان به اردوگاه‌هاي طبقه‌بندي شده در شهرهاي خود پرداخت و اغلب اسيران ايراني در زندان‌هاي ويژه‌ي نگهداري از مجرمان عراقي به سر مي‌بردند.

جانباز دوران دفاع مقدس مطرح كرد: صدام پس از يك دوره نگهداري اسيران ايراني در زندان‌هاي ويژه ی مجرمان به ساخت اردوگاه‌هاي صحرايي براي اسكان اسيران ايراني و انتقالشان به اردوگاه‌هاي نزديك مواضع نظامی خود پرداخت.

وي در خصوص علت آزادي رزمندگان گفت: صدام با وجود قرار داشتن آزادي اسيران جنگي به عنوان يكي از بندهاي قطعنامه و پيگيري‌هاي متعدد نظام جمهوري اسلامي ايران بعد از پذيرش قطعنامه 598 از سوي ايران مجبور به آزادي اسيران ايراني شد.

وي ادامه داد: بعد از پذيرش قطعنامه با توجه به احساس قرار داشتن نيروهاي ويژه در اختيار صدام براي حمله به شهرهاي جهان و پس از حمله‌ي او به كويت در سال 1369، سرانجام او از سوي هم‌پيمانان و حاميانش از جمله آمريكا سرنگون شد.

وي ادامه داد: بازتاب آزادي اسيران، استقبال بي‌نظير مردم شهيدپرور ايران و خانواده‌هاي آزادگان و ثبت جهاني استقبال از سوي رسانه‌هاي جهاني و شكست جهاني براي صدام بود.

وي گفت: رسانه‌ها، ذلت صدام را با به تصوير كشيدن اسير شدن ايراني‌ها از سوي او و آزادي مجدد آنان به دست خودش اعلام كردند./ي2
برچسب ها: آزاده ، اسیر ، صدام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.