سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

20 شهریور صورت می گیرد؛

برگزاری هفتمين کنگره ملی دانش اعتياد در دانشگاه علوم پزشکی ایران

هفتمين کنگره ملی دانش اعتياد با محوريت "مداخلات چند بعدی زيستی، روانی و اجتماعی در پيشگيری و درمان اعتياد 20 شهريور ماه به مدت سه روز در سالن همايشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ايران برگزار می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ رئيس مرکز تحقيقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ايران گفت: در کنگره امسال ضمن ارائه مقالات حوزه اعتياد در سطح کشور از برترين دانشمندان اين حوزه نيز به عنوان سخنران دعوت به عمل آمده است.

دکتر محمد تقی جغتائی با اشاره به اينکه امروز بزرگترين مسئله‌ای که سلامت جامعه را تهديد می‌کند، اعتياد است؛ اظهار داشت: چنانچه تحقيقات در اين زمينه به نحوي شايسته جهت دهي شود، مي توان ادعا کرد که در درمان، پيشگيري و مبارزه با اين پديده شوم توفيق بزرگي را به دست آورده ايم.

وی گفت: مسئله اعتياد مانند ديگر بيماری ها نيست که فقط خود فرد را درگير کند بلکه هم توان فرد را می‌گيرد هم نيروی فعال جامعه را از چرخه خارج می‌کند و در نهايت خانواده را درگير می‌کند.  وی اینگونه ادامه داد که با گسترش روزافزون ابتلا به سوء مصرف مواد مخدر و محرک، لزوم گسترش درمان های جدید پزشکی و روانشناختی در این زمینه نیز بیش از پیش آشکار می شود.

 دکتر جغتائی خاطر نشان کرد: در کنگره پيش رو نيز تلاش شده است تا ضمن دعوت از متخصصان و مسئولان حوزه اعتياد و طرح مشکلات اين حوزه، فرصتی مهيا شود تا از نزديک چالش های مربوط، مورد بررسی موشکافانه قرار بگيرد.

وی تصريح کرد: هفتمين کنگره ساليانه دانش اعتياد با همکاری و مساعدت ستاد مبارزه با مواد مخدر، مرکز توسعه پيشگيری سازمان بهزیستی کشور، مرکز تحقيقات سوء مصرف و وابستگی مواد دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی، پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، مرکز تحقيقات علوم اعصاب دانشگاه شهيد بهشتی، انجمن علوم تشريح ايران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مرکز ملی مطالعات اعتياد، انجمن روانشناسی ایران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

بنابر اين گزارش؛ بيولوژی اعتياد، ژنتيک و اپی‌ژنتيک، تشخيص و سنجش اعتياد، مصرف الکل و عوارض آن،  روان درمانی‌های اعتياد، رفتارهای جنسی در سوءمصرف مواد، پرستاری و مددکاری در اعتياد،  مشکلات جسمی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتياد، پژوهش در اعتياد و اپيدميولوژی مصرف مواد،  پيشگيری از اعتياد، اعتياد و مسايل قانونی و درمان و بازتوانی در اعتياد از جمله محورهای مورد بحث و تبادل نظر در کنگره فوق است. این کنگره دارای حداکثر امتياز بازآموزی برای پزشکان، روانپزشکان، روان شناسان، مشاوران، پرستاران، مددکاران، عصب شناسان، بافت شناسان است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.