سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

راه اندازی بخش خصوصی مراقبت از سالمندان در منزل

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خواستار راه اندازی بخش خصوصی مراقبت از سالمندان مثل خدمات پرستاری در منزل شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  عبدالحسین ناصری صبح امروز در چهاردهمین نشست ستادی و مدیریتی شبکه بهداشت دیلم افزود: در راستای اجرای برنامه سالمندان باید با تکیه بر آموزش نکات کلیدی به سالمندان برنامه ریزی و حرکت کنیم. 

وی بیان داشت: باید نکات کلیدی آموزش را در قالب بسته‌های حاوی پیام بهداشتی استخراج کرده و در جاهایی که به سالمندان دسترسی داریم آموزش دهیم.

رئیس شبکه بهداشت دیلم  خاطر نشان کرد: جلسات آموزشی را باید در محل‌های تجمع سالمندان و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و برادران با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج برگزار کنیم.

وی خواستار شناسایی فرصت‌های آموزشی در برنامه سلامت سالمندان شد و تصریح کرد: هفته سالمند فرصت خوبی برای آموزش و مراقبت از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مبتلا به بیماری‌های مزمن دوران سالمندی توسط تیم پزشکی و بهداشتی شبکه بهداشت است.

ناصری بیان داشت: این هفته بیشتر جنبه نمادین و اطلاع رسانی داشته و بایستی برنامه مراقبت و آموزش سالمندان در طول سال بطور مستمر اجرا شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خواستار راه اندازی بخش خصوصی مراقبت از سالمندان مثل خدمات پرستاری در منزل شد و بر ساماندهی مراقبت از سالمندان در منزل تاکید کرد.

وی گفت: با راه اندازی کلینیک‌های مراقبت درون منزل از سالمندان می‌توان منشاء خدمات خوب و موثری به سالمندان شد و بار سنگین مراقبت از سالمندان را از دوش خانواده‌ها کم کرد.

ناصری از واحدهای متولی برنامه‌ها و مناسبت‌های بهداشتی خواست تا چند روز قبل از برگزاری جلسه ستادی برنامه‌های پیشنهادی خود را در اختیار دیگر واحدهای ستادی قرار داده تا کارشناسان ستادی با اشراف کامل بر برنامه‌ها و ارائه پیشنهادات مفید و موثر در جلسه حضور یابند.

در این نشست که به مناسبت ارائه برنامه‌های پیشنهادی هفته ملی سالمند(هفته اول مهرماه) برگزار شد خانم بوشهری کارشناس مسئول برنامه سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان برنامه‌های پیشنهادی هفته سالمند را ارائه کرد و کارشناسان ستادی به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند./ج1

برچسب ها: بوشهر ، سالمند ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.