سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

رونمایی از کتاب دلوپ (قطره) در کتابخانه های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از رونمایی کتاب دلوپ (قطره) اثر ˈبهروز خیریهˈ با همکاری این اداره کل در استان خبر داد.


به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج،  احمدی گفت: رونمایی از این کتاب که به زبان کردی نگاشته شده است  امروزدر کتابخانه شهید مطهری (مرکزی) سنندج انجام می شود.

وی با بیان اینکه در این کتاب به موضوع عرفان و تاثیرات آن بر شعر کردی پرداخته شده است گفت: کتاب یاد شده دارای چند بخش مختلف است که در نخستین بخش آن به مباحثی مانند تاریخچه عرفان پیش و پس از اسلام و بیان نمونه هایی از اشعار شاعران کرد و فارس توجه شده است.

احمدی افزود: عرفان شیوه ای برای مبارزه، عرفان در بیت های کردی، عرفان و مبارزه با نفس اماره و موضوعاتی دیگر نیز در بخش دوم کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی در بخش پایانی کتاب دلوپ (قطره) که در 200 صفحه به رشته تحریر در آمده است زندگینامه شاعران کرد مورد بررسی قرار گرفته است.وی با اشاره به برنامه اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان در حمایت از نویسندگان بومی گفت: تمامی نهادها به ویژه متولیان فرهنگی باید از نویسندگان بومی که اقدام به نگارش و انتشار کتاب می کنند حمایت کند./ب

برچسب ها: تاثیرات ، اسلام ، بخش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.