سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

برای دفاع از ایران اسلامی آمادگی کامل داریم

هرگز از چیزی نترسیده‌ایم و امروز برای دفاع از ایران اسلامی آمادگی کامل داریم.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی جمعه شب در مسجد النبی شهر کرمانشاه، بیان داشت: شهدا رفتند و ما مانده‌ایم و همه چیز را به خدا سپرده‌ایم و هرگز از چیزی نترسیده‌ایم و امروز برای دفاع از ایران اسلامی آمادگی کامل داریم.

استان کرمانشاه از ابتدای انقلاب درگیر مسائل ضدانقلاب در کردستان بود و جوانان غیور کرمانشاهی نقش زیادی در مقابله با ضدانقلاب داشتند.

صفوی ادامه داد: کرمانشاه سپر دفاعی و امنیتی ایران اسلامی بوده و کرمانشاهیان مدافعان مرزهای غربی ایران هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به جمعیت 51 درصدی جوان و زیر 30 سال کشور، تاکید کرد: گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را باید به نسل جوان انتقال داد.

وی با بیان نکاتی درباره عملیات غرورآفرین مرصاد، عنوان کرد: عراق با پشتیبانی تمام عیار و براساس برنامه‌ریزی آمریکا، راه را برای حمله منافقین هموار کرده بود.

صفوی اظهار داشت: منافقین تصور می‌کردند در مدت چند روز به تهران می‌رسند و رزمنده‌ها از جنگ خسته شده‌اند؛ بر همین اساس یک طرح احمقانه و خیالی ریخته بودند و در یک ستون حرکت کردند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا جنایت‌های منافقین در کشتن مردم را نشان‌دهنده ذات خبیث این گروهک تروریستی و ضدبشری عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در جنوب مستقر بودند و سردار محسن رضایی و شمخانی و آقای هاشمی که فرمانده جنگ بود به کرمانشاه آمدند و من در جنوب مستقر بودم.

صفوی اعلام کرد: عراق با 25 تیپ و لشکر از جنوب و منافقین با تجهیزات بسیار زیاد از غرب حمله کردند، اما مردم، نیروهای بسیج و سپاه پاسداران و هوانیروز در تنگه چهارزبر (مرصاد) راه منافقین را سد کردند و عذاب الهی بر سر منافقین فرود آمد.

وی به بستن عقبه منافقین در اسلام‌آبادغرب اشاره کرد و ادامه داد: منافقین در عملیات غرورآفرین مرصاد تار و مار شدند.

صفوی تصریح کرد: نیروهای تیپ نبی‌اکرم (ص) در منطقه سردشت در 13 مرداد ماه سال 66 با سه گردان قهرمانانه در عملیات نصر 7 جنگیدند و مردم کرمانشاه با سربلندی از انقلاب دفاع کرده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، گفت: 15 روز قبل از جنگ از کردستان به کرمانشاه آمدم و به سرپل‌ذهاب رفتم و متوجه شدم عراق درصدد حمله است.

وی بیان داشت: در جلسه‌ای به بنی‌صدر گفتم عراق درصدد حمله است و شهید صیاد شیرازی هم این موضوع را گفت، اما بنی‌صدر قبول نکرد و مصاحبه‌ای در مهران انجام داد و گفت می‌خواهند دولت را تضعیف کنند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

صفوی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: مردم کرمانشاه رشادت‌های زیادی به‌خرج دادند و امیدواریم دولت جدید مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را با جدیت پی‌گیری کند./ز
برچسب ها: کرمانشاه ، سردار ، دفاع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.