سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهارشنبه خونین مصر دست‌کم 10 خبرنگار کشته يا زخمي شدند

سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد در درگیری های روز چهاردهم اوت مصر سه خبرنگار جان باختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  این سازمان مدافع حقوق خبرنگاران، که مقر آن در فرانسه است، با صدور بیانیه ای همچنین اعلام کرد در درگیری هواداران محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر با نیروهای امنیتی چندین خبرنگار دیگر نیز زخمی شدند.
میک دین، تصویربردار شبکه اسکای نیوز، احمد عبدالجواد ، گزارشگر شبکه الاخبار و مصعب الشامی ، عکاس‌خبرنگار  شبکه خبری رصد روز چهارشنبه گذشته به ضرب گلوله تک‌تیراندازان کشته شدند.
بر اساس گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، در همان روز چهارشنبه دست‌کم شش خبرنگار دیگر نیز از جمله محمد الزکی، تصویربردار شبکه تلویزیونی الجزیره و عکاس اسوشیتدپرس بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.
خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرده است عکاس این خبرگزاری در تیراندازی روز چهارشنبه در قاهره از ناحیه زانو زخمی شده است.
بر اساس این گزارش، روزنامه امریکایی هافینگتون پست به نقل از صفحه توییتر تصویربردار شبکه الجزیره اعلام کرد تیراندازی به خبرنگاران از سوی خودروهای زرهی صورت گرفته و نظامیان مصری آنان را مورد هدف خود قرار داده اند. این در حالی است که سازمان گزارشگران بدون مرز با حفظ جانب احتیاط، اعلام کرد تایید این که خبرنگاران عمدا مورد هدف قرار گرفته اند، بسیار دشوار است.
در ادامه این گزارش آمده است نیروهای امنیتی مصر با بازداشت شماری از گزارشگران و عکاسان مصری و خارجی مانع از پوشش حوادثی شدند که در پراکنده کردن هواداران محمد مرسی رخ داد.
بر این اساس، هم نیروهای انتظامی و هم هواداران اخوان المسلمین تجهیزات برخی از خبرنگاران را مصادره کردند.
برچسب ها: مصر ، کشته ، زخمی ، خبرنگار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.