سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مثلث شوم در انفجار تروریستی لبنان

کارشناس سیاسی لبنانی، گروه المستقبل به رهبری "سعد حریری"، نخست وزیر اسبق لبنان را به تشکیل گروه های تکفیری برای اجرای حملات تروریستی مانند انفجار ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛"غالب قندیل" روز جمعه در مصاحبه با این شبکه گفت: برای نجات کشور از بحران ها، شخصیت های سیاسی لبنان باید ارتباط خود را با عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی - که در امر تشکیل دولت جدید لبنان دخالت می کنند- قطع کنند.
 
نویسنده و کارشناس سیاسی لبنانی افزود: ارتباط انفجار چهل روز پیش "بئر العبد" با انفجار دیروز (پنجشنبه) ضاحیه جنوبی ارتباطی کاملا روشن و واضح است؛ مثلث آمریکا، اسرائیل و تکفیری های جنایتکار با هدف فتنه انگیزی و اختلاف افکنی میان ملل منطقه، برای تأمین منافع اسرائیل و ضربه زدن به مقاومت تلاش می کند.
 
قندیل گفت: هدف اصلی این مثلث شر، نابود کردن مقاومت است؛ مقاومتی که هفت سال پیش در سال 2006 در چنین روزهایی با کمک مردم لبنان و با دفع تجاوز رژیم صهیونیستی، پوشالی بودن قدرت بازدارندگی این رژیم را ثابت کرد.   
 
این کارشناس  لبنانی افزود: رد پای دشمن اسرائیلی در انفجار تروریستی ضاحیه جنوبی بیروت نمایان است.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمنان هنگامی که در میدان درگیری شکست می خورند، برای تضعیف اراده مردم و دلسرد کردن آنها نسبت به مقاومت متوسل به کشتار می شود، ولی نتیجه معکوس نصیب شان خواهد شد و مردم همچنان پایبند به مقاومت باقی خواهند ماند.
 
قندیل از دخالت بندر بن سلطان رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان در امر تشکیل دولت جدید لبنان خبر داد و گفت: دیده ها و شنیده ها نشان می دهد که برخی شخصیت های سیاسی لبنان، مخالف تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت حزب الله هستند، زیرا عربستان، آمریکا و اسرائیل همچنان در امر تشکیل دولت دخالت می کنند.
 
وی تصریح کرد: تشکیل دولت وحدت ملی و متلاشی کردن گروه های تروریستی دو شرط مهم برای تحقق اجماع و وفاق ملی در لبنان است.
 
قندیل افزود: گروه های تکفیری و تروریستی در لبنان شناخته شده هستند و سیاستمدارانی که از این گروه ها حمایت می کنند نیز نام آشنا هستند و بندر بن سلطان و گروه مزدور المستقبل و متحدانش از دو سال پیش این گروه های تکفیری و تروریستی را تشکیل داده اند.
 
انفجار تروریستی مهیب بعد از ظهر روز پنج شنبه (24 مرداد ماه) در خیابان اصلی "بئر العبد" و "الرویس" در جنوب بیروت پایتخت لبنان به کشته شدن 24 نفر و زخمی شدن 336 نفر دیگر منجر شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.