سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع درگیری های خونین در اغلب استان های مصر میان هواداران مرسی و نیروهای امنیتی

اغلب استان هاي مصر شاهد وقوع درگيري هاي خونين ميان نيروهاي امنيتي و هواداران مرسي بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛خبرنگار این شبکه گزارش داد: امروز هوداران محمد مرسی در سراسر مصر راهپیمایی کردند.

میدان رامسیس قاهره یکی از مهمترین مناطق حضور هواداران محمد مرسی است که در این منطقه درگیری میان نیروهای پلیس مصر و مخالفان کودتای نظامی همچنان ادامه دارد.

 تا کنون به طور قطعی هفت تن در میدان رامسیس کشته شده اند اما به احتمال زیاد آمار کشته شدگان از این فراتر خواهد رفت البته آمارهای غیر قطعی بسیاری وجود دارد که تعداد کشته شدگان را بیش از این اعلام می کند.

بر فراز پل 15 مه که یکی از پل های اصلی قاهره است و در منطقه العمرانیه میان هواداران اخوان المسلمین و شهروندان مخالف آن ها درگیری رخ داد با این حال امروز اغلب مصری ها از ترس درگیری ها و خشونت ها از خانه های شان خارج نشدند.

استعفای "خالد داوود"سخنگوی جبهه نجات ملی بر خلاف استعفای "محمد البرادعی" از اهمیت چندانی برخوردار نیست زیرا وی از سران جبهه نجات ملی و یا از سران حزب الدستور نیست.

موضع گیری اشخاصی هم چون "حازم الببلاوی" نخست وزیر دولت موقت و شیخ الازهر دارای اهمیت است و تا کنون چیزی که نشان دهد زمینه جدایی آن ها از سران ارتش و نیروهای امنیتی وجود دارد دیده نمی شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.