سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اداره كنترل ايدز وزارت بهداشت اعلام كرد:

تعداد مبتلايان به ايدز در كشور به بالاي 26 هزار نفر رسيد

طبق جديدترين آمار وزارت بهداشت تعداد مبتلايان به ايدز در كشور به 26556 نفر رسيد.

دكتر عباس صداقت رئيس اداره كنترل ايدز وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: طبق آمار جديد تعداد مبتلايان به ايدز 26556 نفر رسيده است كه از تقريبا 89/6 درصد اين افراد مرد و 10/4 درصد زن هستند و بيشترين آمار گروه سني مبتلايان 25 تا 34 سال است كه 46/1 درصد از مبتلايان را تشكيل مي‌دهند.

وي ادامه داد: همچنان استفاده از وسايل تزريقي مشترك با آمار 68/14 درصد انتقال HIV 12/3 درصد انتقال از طريق ارتباطات جنسي محافظت نشده، 1/2انتقال از مادر به كودك و 17/1 درصد از راههاي ناشناخته صورت مي‌گيرد.

صداقت در خصوص آمار سال 91 نيز اظهار كرد: 52/2 افراد از طريق اعتياد تزريقي، 33/2 درصد از طريق از طريق روابط جنسي محافظت نشده، 3/3 درصد راههاي ناشناخته به HIV مبتلا شده‌آند و در كل آمار ابتلا در سال 91 ، 1498 مورد گزارش شد.

وي با اشاره به اين كه آمار ها حاكي از افزايش ابتلا به ايدز در زنان است عنوان كرد: همچنين ابتلا به HIV از طريق روابط جنسي محافظت نشده نيز در حال افزايش است و اين نشان مي‌دهد كه اگر مداخلات موثر انجام نگيرد با موج سوم ايدز روبه‌رو خواهيم بود.

رئيس اداره كنترل ايدز وزارت بهداشت در خصوص موج سوم ايدز تصريح كرد: موج سوم ايدز به اين معناست كه ايدز وارد جامعه عمومي شود كه در اين امر روابط جنسي محافظت نشده و مواد محرك روان‌ گردان نقش بسزايي دارند./ع2

برچسب ها: ایدز ، بهداشت ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.