سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقض هزاران باره قوانين مربوط به حريم خصوصي توسط آژانس امنيت ملي آمريکا

آژانس امنیت ملی آمریکا از سال 2008 که کنگره به آن اختیارات جدید و گسترده ای اعطا کرد، هزاران بار قوانین مربوط به حریم خصوصی افراد را نقض و فراتر از اختیارات قانونی خود عمل کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، بسیاری از تخلفات آژانس امنیت ملی آمریکا شامل جاسوسی غیر مجاز از آمریکایی ها یا اهداف اطلاعات خارجی در آمریکا بوده اند که انجام هر گونه اقدامی در هر دوی این موارد توسط قانون و دستورات اجرایی محدود شده اند.

واشنگتن پست با اشاره به بازرسی های داخلی و دیگر استاد محرمانه ارائه شده از سوی ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد این موارد شامل نقض گسترده قانون گرفته تا اشتباهات چاپی می شود که ناشی از کنترل ایمیل ها و شنودو های تلفن همراه است.

بر اساس یکی از این اسناد، به کارکنان آژانس امنیت ملی آمریکا آموزش داده شد تا در گزارش خود به وزارت دادگستری و دفتر مسئول آژانس امنیت ملی ، جزییات اقدامات خود را حذف کنند و از کلی گویی استفاده کنند.

روزنامه واشنگتن پست به یکی از این موارد تخلف در سال 2008 اشاره کرد که بر اساس آن « شمار زیادی » از تماس های تلفنی که از واشنگتن گرفته شده بود در یک اشتباه برنامه نویسی به جای کد منطقه ای 202 با کد بین المللی 20 برای کشور مصر دچار تداخل شد.

در مورد دیگری، دادگاه جاسوسی خارجی - که در زمینه برخی عملیات آژانس امنیت ملی آمریکا اختیاراتی دارد - تا ماه ها پس از اجرای عملیات روش جمع آوری جدید اطلاعات از آن خبر نداشت.
اسنادی که روزنامه واشنگتن پست از بازرسی های آژانس امنیت ملی آمریکا به دست آورده است و تاریخ آن مربوط به ماه مه 2012 است، نشان می دهد در دوازده ماه قبل از ماه مه ، دو هزار و 776 مورد جمع آوری اطلاعات بدون مجوز، دسترسی یا توزیع ارتباطات حفاظت شده صورت گرفته است.

آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین در یکی از جدی ترین موارد نقض قوانین، دستور دادگاهی را در زمینه استفاده نکردن غیر مجاز از اطلاعات درباره بیش از سه هزار آمریکایی و دارندگان گرین کارت نادیده گرفت.

جان دی لانگ یکی از مدیران آژانس امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما از مردم می خواهیم اگر مأموران ما مرتکب اشتباهی شده اند یا حتی معتقدند فعالیت های آژانس امنیت امنیت ملی مطابق قوانین نیست ، آنها را گزارش دهند. آژانس امنیت ملی همانند دیگر سازمان ها کانال های ارتباطی برای دریافت گزارش های مردم دارد . ما همه گزارش ها را با جدیت بررسی و درباره آن تحقیق می کنیم و بر روند انجام آنها دائما نظارت می کنیم.

برچسب ها: آمریکا ، حریم ، خصوصی ، نقض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.