سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای پایان درگیریهای مصر/ محکومیت انفجار بیروت

شوراي امنيت سازمان ملل از همه طرف ها در مصر نهايت خويشتنداري را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل متحد از همه طرف ها در مصر خواست نهایت خویشتنداری را از خود نشان دهند و به خشونت ها در این کشور منطقه خاورمیانه پایان دهند.

این درخواست در حالی مطرح شد که در درگیری ها بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان طرفدار محمد مرسی در مصر، بیش از 600 نفر کشته شده اند.

ماریا کریستینا پرسوال سفیر آرژانتین در سازمان ملل متحد پس از نشست شورای امنیت به منظور گفتگو درباره اوضاع در مصر به خبرنگاران گفت اعضای شورای امنیت معتقدند ضروری است خشونت در مصر پایان یابد و طرف های درگیر در این کشور نهایت خویشتنداری را به خرج دهند.

یان الیاسون معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست پشت درهای بسته شورای امنیت ، گزارشی را درباره اوضاع در مصر ارائه کرد .
این نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره مصر به درخواست فرانسه ، انگلیس و استرالیا برگزار شد.

پرسوال که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای ماه اوت به عهده دارد افزود اعضای شورای امنیت در وهله نخست با خانواده های قربانیان حوادث اخیر در مصر ابراز همدردی و از کشته شدن مردم این کشور ابراز تاسف می کنند.

شورای امنیت همچنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت، لبنانی‌ها را به خودداری از ورود به بحران سوریه فراخواند.
 
در بیانیه شورای امنیت آمده است که 15 عضو این شورا به اتفاق بر ضرورت تحت تعقیب قرار دادن مسئولان و عاملان این حمله که آن را اقدامی وحشیانه خواندند، تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین ذکر شده است که اعضای شورای امنیت همه لبنانی‌ها را به حفاظت از وحدت ملی در مقابل تلاش‌های مربوط به ضربه زدن به ثبات کشور دعوت می‌کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.