سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

سلطانی‌فر: آمده‌ام در بازار غوغازده ورزش سجاده صداقت و پاکدستی بگسترانم/در طول عمرم هرگز به‌دنبال گرین‌کارت نرفته‌ام

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در تشریح برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: آمده‌ام تا در بازار غوغازده ورزش سجاده صداقت، پاکی و پاکدستی بگسترانم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه) و در تشریح برنامه‌های خود گفت: بنده به عنوان فرزند انقلاب، امام، رهبری و سربازی کوچک که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نقاط مختلف کشور افتخار خدمت‌گذاری مردم ایران را داشتم بیش از 20 سال در 6 استان کشور 12 سال سمت استانداری سه استان مرکزی، زنجان و گیلان را عهده‌دار بوده و 8 سال به عنوان معاون استانداری‌های هرمزگان، همدان و فارس انجام وظیفه نمودم.  
 
وی در ادامه افزود: در تمام این مدت مسئولیت امور ورزش و جوانان استان‌های مختلف در کمیته‌های هماهنگی و نظارتی و برنامه‌ریزی داخل استان‌ها را بر عهده داشتم.  
 
سلطانی‌فر تصریح کرد: در صورت کسب رای اعتماد از مجلس و نظر مثبت شما عزیزان اولین مسئول ورزش کشور هستم که بعد از پیروزی انقلاب به هنگام تصدی مسئولیت ورزش کشور و وزارت ورزش و جوانان دارای دو سال سابقه مدیریت در این بخش بودم و تجربه دو سال مدیریت در این بخش را دارم.  
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد:‌ انشاءالله این موضوع به من کمک خواهد کرد، چون از آن سال به بعد هم نزدیک به 20 سال است که ارتباط من به دلایل شخصی و علاقه با محافل ورزشی، قهرمانان، فدراسیون‌ها و موضوعات ورزشی مرتبط بوده و همواره در این سال‌ها ارتباط بسیار نزدیک با ورزش و ورزشکاران و تحولات ورزشی‌ داشته‌ام.  
 
وی گفت: شاید ادعای بی‌موردی نباشد که بگویم در بین مسئولیت‌هایم در بخش‌های اجرایی کشور ورزش را خوب می‌شناسم و با مسائل جوانان نیز تا حد زیادی آشنا هستم و در خصوص روند ورزش کشور بعد و قبل از پیروزی انقلاب، دارای تحلیل مشخص، آسیب‌شناسی جدی و نسخه درمانی برای حل مشکلات هستم.  
 
سلطانی‌فر با بیان اینکه گرچه مشکلات فراوانی که در عرصه ورزش و جوانان وجود دارد افزود: بر مشکلات، تنگناها و معضلات پیش رو واقف هستم اما آمده‌ام تا با همت بلند ملت و تجربه گران‌سنگ پیشکسوتان و دانش و اندیشه دانشگاهیان و متخصصین امر ورزش از همه ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی برای ارتقا ورزش بهره‌مندی هوشمندانه کنم و صدای ورزش پهلوانی و اخلاق‌مدار ایران اسلامی را به گوش جهانیان برسانم.  
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: معتقدم نگاه توسعه‌ای به امر ورزش همگانی، پرورشی و قهرمانی و با گام‌های بلند موثر می‌توان وضعیت موجود را با همفکری اصحاب اندیشه و رسانه و نیز شما نمایندگان ملت و مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی پژوهشی مجلس به وضعیت مطلوب تبدیل نمود و با کمک و هدایت شما ساختار محکمی برای ورزش رقم زده شود.  
 
وی تصریح کرد: در تلاشم با احیای فضیلت‌ها، ارزش‌ها،‌ روحیه و خصلت پهلوانی در ورزش و قانون‌گرایی به مبارزه بی‌امان با فساد و رانت، تبعیض و دلالی و بداخلاقی در صحنه ورزش به جد بپردازم.  
 
سلطانی‌فر ادامه داد: همچنین در سطح نهادی مدیریتی با تنظیم قواعد و مقررات و آئین‌نامه‌ها تلاش مستمری برای بازسازی اخلاقی و توسعه فضیلت‌های دینی و انقلابی در ورزش بنمایم و در بازار غوغا زده ورزش سجاده صداقت، پاکی و پاکدستی را بگسترانم.  
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: نمایندگان محترم که بارها در جلسات مختلف از بی‌عدالتی در توزیع امکانات ورزشی و دیگر منابع انتقاد کردند انشاءالله در حوزه توزیع عادلانه ورزشی در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق محروم نقاط دوردست اقدام جدی نموده و با گسترش امکانات ورزشی به توسعه متوازن و عادلانه ورزش خواهم پرداخت. 

وی تصریح کرد: وزارت ورزش از دو بخش ورزش و جوانان تشکیل شده و به فوریت و به خلاصه به اهم برنامه ها و راهکار برون رفت از مشکلات خواهنم پرداخت.

سلطانی فر ادامه داد: در ورزش مسائل فوری، فوتی و عانی داریم که در اسرع وقت به آنها باید رسیدگی شود که از جمله این موارد رسیدگی به 15 فدراسیون بوده که به صورت سرپرستی اداره می شوند و باید تعیین تکلیف شوند و در این بین 4 فدراسیون از طرف مجامع جهانی تعلیق است و به همین خاطر انتخابات کمیته بین المللی المپیک برگزار نشده است.

باید تلاش کنیم تا مدیریت تخصصی پر رنگ شود و از قهرمانان و پیشکسوتان در فدراسیون ها و ادارات استفاده و تلاش کنیم جلوی دوپینک و ناکامی در ورزش را بگیریم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان افزود: باید ساز و کاری ایجاد شود تا آلودگی ها پاک شود و برای ورزش همگانی به عنوان محور و اساس ورزش تلاش جدی تر انجام دهیم.

سلطانی فر بیان داشت: علی رغم تاکید مقام معظم رهبری در مناسبات مختلف در امروز کمتر از ده درصد مردم تحت پوشش ورزش همگانی قرار دارند که در دنیا 50 درصد و اختلاف آن با دنیا زیاد است.

وی ادامه داد: اگر در ورزش همگانی برنامه و دستاورد نداشته باشیم در ورزش قهرمانی و حرفه ای هم نمی توانیم کارنامه داشته باشیم و پرداختن به ورزش در آموزش و پرورش در برنامه ما به طور اساسی خواهد بود.

سلطانی فر تصریح کرد: در ورزش قهرمانی علی رغم مدال های خوبی که قهرمانان به دست آورده اند به خصوص در المپیک لندن و بازی های آسیایی هنوز اختلاف زیادی با دنیا و کشورهای پیشرفته داریم اما پتانسیل، ظرفیت و توانمندی در این عرصه بسیار بالاتر از آنی است که به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: مقایسه پیروزی های ورزشی در قبل و بعد از انقلاب حکایت از آن دارد که کارنامه جمهوری اسلامی موفق تر از گذشته بوده اما در گذشته قهرمانی هایی را در بعضی رشته ها داشته ایم اما الان که بررسی می کنیم دستاورد ما ارزنده تر از قبل از انقلاب بوده است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: از المپیک 1948 لندن تا 2012 لندن که در تمامی دوره های المپیک به غیر از سال‌های 1980 مسکو و 1984 لس آنجلس شرکت کرده ایم و در این بین 20 مدال طلا، 15 مدال نقره و 25 برنز کسب کرده ایم که از بین 20 مدال طلا 4 تای آن برای قبل از انقلاب بوده است اما ظرفیتی که امروز داریم بسیار بیشتر از آن چیزی است که به دست آورده ایم.

سلطانی فر اظهارداشت: مدلی که برای اداره ورزش بوده را مورد نقد قرار دادیم و تلاش می شود به ریشه اصلی و متعاقب آن راهکار برسیم و برای آنکه بتوانیم به دستاورد مناسب در ورزش قهرمانی و همگانی برسیم باید نگاهمان در اداره ورزش، مدیریت ورزش، ساختار و روش کنونی تغییر یابد.

وی افزود: باید از وضعیت فعلی که دولت عهده دار بسیاری از امور است و بخش خصوصی، فدراسیون های ورزشی، انجمن های تخصصی و قهرمان های رشته های مختلف کمتر در این فرآیند تصمیم گیری هستند دوری کنیم.

سلطانی فر اظهار داشت: اگر می خواهیم در عرصه های مختلف موفق شویم باید مدل مدیریتی که امروز در برخی کشورها که با فرهنگ ما تطبیق دارد بتوانیم به روشی برسیم که وزارت ورزش با برنامه ریزی و نظارت امور اجرایی را در فدراسیون ها ببرد و استقلال و توانمندی ورزشی از سیاست های بنده است که مطمئنا با اختیارات بیشتر در زمینه ورزش همگانی به دستاورد بیشتری می رسیم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان افزود: ساماندهی بخش خصوصی در ورزش و سرمایه گذاری در ورزش از برنامه های ما است.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد که در نظام جامع باشگاه‌داری که این طرح در مجلس مطرح است هرچه زودتر به کمک شما مصوبه اش را بگیریم و زمینه ای را فراهم کنیم تا بار بیشتری از اداره ورزش و برنامه های ورزش به جای دولت به باشگاه های بخش خصوصی قرار گیرد در حال حاضر تجربه ای که دنیا انجام داده و توانسته نتایج خوبی به دست آورد.

وی افزود: پروژه های نیمه تمام وزارت ورزش و تربیت بدنی براساس آمارهای کل حدود 3 هزار و 200 پروژه است که براساس ارزیابی های فعلی در حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان پول می خواهد این در حالی است که دوستان می دانند که مجموعه اعتبارات عمرانی وزارت ورزش و جوانان در بخش تربیت بدنی چیزی در حدود دویست و 40 میلیارد تومان است که این رقم به حدود 300 میلیون تومان نمی رسد که اگر ما بخواهیم با این شکل کار را جلو ببریم فقط تکمیل پروژه های نیمه تمام ما زمان و امکانات می خواهد.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: بنده از نمایندگان مجلس که همه دلسوز و مشتاق همکاری با بخش ورزش و جوانان هستند خواهش می کنم تا دراین راه با ما همراه باشند و ان شاالله هرچه سریعتر این پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم و مردم را از خواص آن منتفع کنیم.

وی افزود: هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که ما در آینده انتخابات آن را خواهیم داشت یکی از مهمترین برنامه های ماست چون از محل ناهماهنگی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کشورمان در عرصه قهرمانی و در رشته های مختلف المپیک لطمات زیادی خورده است.

وی اظهار داشت: ناهماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در طول سال‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورده که امیدوارم این مشکلات را برطرف کنیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: خصوصی سازی در ورزش، قانون الزام آوری که مجلس در بودجه برای این وزارتخانه و به خصوص خصوصی سازی دو تیم پرسپولیس و استقلال مصوب کرده است امید می رود که با کمک مجلس انجام شود.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان افزود: بنده در خلال روزهایی که در خدمت شما نمایندگان بودم مسائل و مشکلات تیم های مختلف لیگ برتری و دسته یک از جمله تراکتورسازی، صبای قم، شاهین بوشهر و فجر سپاسی شیراز و سایر تیم هایی که دوستان گفتند قرار گرفته ام و به طرو حتم رسیدگی به امور این باشگاه ها در دستور کار ما خواهد بود.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: توجه به ورزش کارگری و نیروهای مسلح یکی از مهمترین برنامه ها و سیاست های ما است و به طور حتم در جهت رشد و توسعه این دو محور با وزارتخانه های مربوطه و نیروهای مسلح همکاری و پتانسیل این دوبخش استفاده لازم را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری رسیدگی به ورزش‌های بومی و سنتی یکی از مهمترین برنامه های ما خواهد بود که امیدواریم در این بخش بتوانیم نظرات مقام معظم رهبری را تامین کنیم و ان شاالله دستاوردهای خودمان را در این حوزه در سطح خارج و داخل به منصه ظهور بگذاریم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: بنده به طور حتم به وزرش اقلیت های مذهبی توجه و کمک می کنم تا ورزش در بین این اقلیت های مذهبی رشد پیدا کند.

سلطانی فر اظهار داشت: در زمنیه اصلاح ساختار ورزش و مدیریت در این حوزه مباحث زیادی وجود دارد که به طور حتم بدون کمک نمیندگان مجلس به سرانجام نخواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: من انتظار دارم که همانطور که در جلساتی که با مرکز پژوهش های مجلس و آقای جلالی داشتم پس از کسب رای اعتماد نیز بتوانم از همان ماه های اول یک کارگروه مشترک ورش با نمایندگان فراکسیون ورزش کمیسون فرهنگی و اجتماعی و مرکز پژوهش ها داشته باشیم و در این کارگروه بتوانیم در رسیدن به اهداف گام برداریم.

سلطانی فر افزود: سرانه ورزش در کشور ما طبق آمارهای گفته شده حدود 70 سانتی متر مربع است ولی در واقع براساس بررسی های انجام شده ما این رقم حدود 5 سانتی متر مربع است در حالی که میانگین آن در دنیا به 2 متر میرسد لذا ما برای رسیدن به این میانگین و شاخصی که در بین کشورهای مختلف وجود دارد باید تلاش بسیار جدی انجام دهیم و در این راه نیازمند کمک مجلس هستیم.

وی تصریح کرد: تمام بودجه ای که به ما اختصاص داده شده است و شامل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان دیگر دستگاه ها و شهرداری ها اگر میانگینش را به جمعیت تقسیم کنیم حدود 4 دلار است و این در حالی است که میانگین سرانه ورزش در دنیا 20 دلار و در کشورهای پیشرفته به حدود 100 تا 120 دلار می رسد لذا در این رابطه کمک و پشتیبانی مجلس را احتیاج داریم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در بحث جوانان باید به طور صریح بگویم همه شما نمایندگان به حساسیت این کار واقفید بخش جوانان یک موضوع فرابخشی است و ما در این راستا نیازمند حمایت همه وزارتخانه ها و مجلس هستیم و امیدواریم با کمک شما کارنامه ای بهتراز گذشته در این راستا داشته باشیم.

سلطانی فر افزود: فرایند اداره و برنامه ریزی درباره جوانان از 20 سال گذشته به گونه ای بوده که در مدل های مخلتف هنوز نتوانسته ایم مشکلات جوانان را حل کنیم  در شکل شورای جوانان و چه در شکل سازمان جوانان و چه در شکل امروزی که در قالب وزارت و رزش و جوانان شکل گرفته است.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت: مشکلات موجود ما در حوزه جوانان به دلیل عدم یک سازماندهی لازم است.

وی افزود: برای حل مشکلات جوانان که شامل مشکلات معنوی و فکری و مشکلات مادی از قبیل مسائل تحصیل، اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت آنهاست نیازمند کمک همه وزارتخانه ها و حمایت مجلس هستیم.

سلطانی فر ادامه داد: از دکتر روحانی نیز درخواست کمک کرده ایم تا در صورت کسب رای بتوانیم نسبت به گذشته به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم.

وزیر پیشنهادی ورزش اظهار داشت: مذاکرات با دوستان، هم کسانی که معتقد به ادامه شکل کنونی بودند و هم کسانی که شکل فعلی را قابل دوام نمی دیدند قابل تامل و منطقی بود.

وی افزود: رحمانی به عنوان نماینده مخالف درباره گرین کارت من صحبت کرد که باید بگویم من در طول عمرم هرگز پا در کشور انگلیس نگذاشته ام و به دنبال گرین کارت نرفتم و اگر کسی مدرک و دلیلی در این زمینه دارد ارائه دهد.

سلطانی‌فر اضافه کرد: من تجربه ای سی ساله دارم و حاضرم در عرصه های دیگری در راستای خدمت به مردم و اهداف و برنامه های نظام از آن استفاده کنم و به برنامه های دولت تدبیر وامید کمک کنم.

وزیر پیشنهادی ورزش در پایان گفت: من خود را فرزند امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تابع ایشان می دانم و در کلیه امور و زمینه ها رهبر انقلاب را فصل الخطاب خود دانسته می دانم و خواهم دانست و در این راه کوچکترین تردیدی به خود راه نخواهم داد.


بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش + صوت


انتهای پیام/

برچسب ها: سلطانی فر ، ورزش ، وزیر ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.