سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

عزیزی فارسانی: زنگنه ستاره نیست، فوق ستاره کابينه است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، گفت: زنگنه ستاره نیست و فوق ستاره کابینه است و انتظار داریم با رای بالا و با حمایت همه جانبه به حقوقمان در سطح بین المللی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حمیدرضا عزیزی فارسانی" نماینده مردم فارسان در جلسه علنی نوبت عصر امروز در موافقت با زنگنه وزیر پیشنهادی نفت دولت یازدهم گفت: وزارت نفت شاهرگ اصلی و بخش اصلی منابع ارزی کشور را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: می‌دانیم که کشور ما از نظر بازی طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است با 33.6 تیريلیون متر مکعب رتبه اول گازی و رتبه سوم نفت را دارد و حتی در بعضی مواقع با کشور های همسایه مشترک هستیم و شاهدیم که در منطقه پارس جنوبی کشور همسایه ما بیش از سه برابر ما در روز واردات و استحضار گاز دارد.

فارسانی تصریح کرد: با توجه به این شرایطی که داریم از 22 فاز پارس جنوبی تنها 10 فاز فعال داریم و 12 فاز آن هنوز به بهره برداری نرسیده است و اگر فرض کنیم که در هر سال 5 میلیون دلار باید نصیب مان شود حداقل سالانه 60 میلیارد دلار خسارت و عقب ماندگی داریم.

عضو کمسیون بهداشت خانه ملت اظهار داشت: با توجه به شرایطی که برداشت روز افزون از انرژی های هسته ای و خورشیدی استفاده می‌شود، می‌طلبد که هر چه سریعتر این پروژه‌ها به بهره برداری رسد زیرا فردا دیر و جبران ناپذیر است.

عزیزی فارسانی در ادامه افزود: کارشناسان بر این باورند که دو علت عامل عقب ماندگی کشور ما بوده، یکی تحریم‌ها و دیگری ضعف مدیران است.

وی با طرح این سوال که چرا مهندس زنگنه برای تصدی وزارت نفت مناسب است، پاسخ داد: وی با فهم سیاسی بالا در صنعت نفت مورد قبول جهانیان است، جایگاه امنیتی و سیاسی نفت را می‌شناسد و می‌تواند به عنوان وزیر دوم خارجه با شناخت دیپلماسی انرژی و تجربه بین المللی که دارد، ایران را به جایگاه برتر اپک برساند.

عزیزی فارسانی اظهار داشت: همچنین زنگنه می‌تواند بسیاری از منابع مالی حاصل از واردات نفت خام به کشور را که عموما نصیب بانک‌های خارجی می‌گردد را با تعامل منطقه‌ای و جهانی و با نگاه برون گرایی و پرهیز از زندگی جزیره ای به کشور باز گردد.

نماینده مردم فارسان تصریح کرد: در بعد مدیریتی زنگنه یک مدیر استرتژیک است و دارای تفکر ترکیبی است و با سابقه سی ساله در مدیریت‌های مختلف به شیخ وزرا معروف است.

وی ادامه داد: زنگنه می‌تواند با استفاده از مدیران توانمند بین المللی و با تقوا گره‌های کور نفت را باز کند.

عزیزی فارسانی تاکید کرد: در زمان تصدی وي توانست میلیاردها دلار را از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی جهت اجرای طرح توسعه بالا دستی به ویژه در میادین مشترک تحقق سازد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان با بیان اینکه دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، خاطر نشان کرد: زنگنه ستاره نیست و فوق ستاره کابینه است و انتظار داریم با رای بالا و با حمایت همه جانبه به حقوقمان در سطح بین المللی دست یابیم.


انتهاي پيام/


برچسب ها: زنگنه ، ستاره ، نیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.