سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باز هم دردسر پاپاراتزورها؛

قانوني براي حمايت از فرزندان مشاهير

قانونگذاران كاليفرنيا در حال بررسي قانوني هستند كه در صورت تصويب عكاساني را كه بچه‌هاي چهره‌هاي مشهور را براي گرفتن عكس‌هايي از آنها براي رسانه‌هاي مختلف اذيت مي‌كنند محدود خواهد كرد.

باشگاه خبرنگاران- قانونگذاران كاليفرنيا در حال بررسي قانوني هستند كه در صورت تصويب عكاساني را كه بچه‌هاي چهره‌هاي مشهور را براي گرفتن عكس‌هايي از آنها براي رسانه‌هاي مختلف اذيت مي‌كنند محدود خواهد كرد.

البته اتحاديه‌هاي مطبوعاتي طبعا با اين قانون مخالف‌اند. 

همين‌طور اتحاديه تصاوير متحرك امريكا(MPAA) كه معتقد است اين قانون گل و گشادتر از آن نوشته شده كه بتواند از تصويب نهايي بگذرد با اين حال برخي ماجراهاي اخير اميدهاي موافقان اين طرح را براي به تصويب رسيدن نهايي آن بيش تر كرد يعني وقتي هالي بري بازيگر در برابر مراجع قانوني شهادت داد كه دخترش از عكاس‌ها كه در راه مدرسه به طور ناگهاني جلوي ان دو سبز مي‌شوند دچار وحشت شده بري درباره اين قضايا به خبرنگاران چنين گفت: من اين را درك مي‌كنم كه تا حد مشخصي از زندگي خصوصي‌ام را بايد فدا كنم اين يك جور معامله است ولي وقتي پاي بچه‌هايم وسط مي‌آيد و ترس آن‌ها از بيرون رفتن از خانه و اين احساسشان كه نمي‌توانند در ايمني و آسايش زندگي كنند باعث مي‌شود به عنوان مادر از حقوق خودم در مقام زن دفاع كنم. 

در سال 1994 قانوني در اين زمينه تصويب شده بود ولي لايحه اخير كه سناتور كوين دي‌ليون دموكرات تنظيم كرده نه تنها مجازات‌هاي مدني و جنايي را در اين زمينه تشديد مي‌كند بلكه تعريف گسترده‌‌تري از آزار ارائه مي‌أهد و اعمالي مثل ضبط صدا يا تصوير كودكان را بدون اجازه والدين‌شان و نيز تعقيب آن‌ها يا كمين كردن براي اين كار را هم مجرمانه قلمداد مي كند. 

مخالفت اتحاديه تصاوير متحرك آمريكا با اين لايحه جديد دلايل روشني دارد كمپاني رسانه اي، مجله‌ها و شوها و چيزهاي ديگري دارند كه در مورد هاليوود كگزارش مي‌دهند. 

مثلا تايم وارنر، كمپاني مادر برادران وارنر و عضو اتحاديه تصاوير متحرك آمريكا وب سايتي با عنوان TMZ دارد كه عمدتا متكي بر عكس‌هايي است كه پاپاراتزوها مي‌گيرند. 

يكي از مقام هاي اتحاديه مي‌گويد:" در دوره و زمانه امروزي كه هر كسي با يك تلفن همراه مي‌تواند براي خودش عكاس باشد ما مي‌خواهيم اطمينان پيدا كنيم كه اين لايحه امكان گرفتن عكس را از آدم‌ها نمي‌گيرد مي‌خواهيم مطمئن باشيم كه صرفا رفتارهاي مهاجمانه را نشانه مي رود". 

سناتور دي ليون در پاسخ انتقادهايي از اين دست مي‌گويد: "قانوني در اين مقياس هرگز آدم‌ها را از گرفتن عكس از مشاهير يا فرزندان مشاهير باز نمي‌دارد مانع عكس گرفتن سايت TMZ يا پاپاراتزوها هم نمي‌شود بلكه مانع آزارهاي فيزيكي انها يا ناراحت كردن بچه‌ها مي‌شود اين دو مبحث كاملا با هم متمايزند". 

سناتور دي‌ليون مي‌گويد كه گرچه بري در ارتباط باداين قضيه به دفتر او مراجعه كرد ولي او را قبل از آن هم در صدد به تصويب رساندن چنين قانوني بود. 

او مي‌گويد كه در واقع پس از ماجراي كريستوفر دورنر به اين فكر افتاده كه چهره‌هاي مشهور از هر نوع و فرزندانشان نياز به حفاظت بيش‌تري دارند. 

كريستوفر دورنر يك پليس سابق لس‌آنجلس بود كه به چند افسر پليس و خانواده‌هاي شان شليك كرد و چند تن از آنان را كشت و برخي ديگر را زخمي كرد./ي2

منبع:ماهنامه فيلم.
برچسب ها: فرزندان ، مشاهیر ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.