سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور فرماندهي سپاه:

صدام با هدف كشورگشايي مجبور به پذيرش قطعنامه 1975 شد

كشورهاي استكبار جهاني مانند آمريكا، انگليس و روسيه صدام را براي چپاول منابع خاورميانه و سلطه نظامي بر ايران وسيله قرار دادند.

سردار "قاسم صادقي" مشاور فرماندهي سپاه در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: صدام با وجود باور نكردن و شوكه شدن از پذيرش قطعنامه‌ي 598 از سوي ايران با احساس از دست دادن ايران براي كشورگشايي مجبور به رسميت شناختن قطعنامه‌ي 1975 الجزاير شد. 

وي افزود: صدام هنگام حمله به ايران درسال 1359 با حضور در تلويزيون براي به دست آوردن حق آبراهه‌‌ي ايران در خليج فارس قطعنامه 1975 الجزاير را پذيرفت. 

وي ادامه داد: نقش استعماري انگليس در دوران سلطه به عراق هم‌پيمان شدن با روسيه و آمريكا براي ورود به اروند و رسيدن به خليج فارس براي تسلط بر آبراهه بود. 

اين رزمنده‌ي دفاع مقدس بيان كرد: روسيه سال‌ها به دنبال راهي براي رسيدن به آبراهه، تسلط آسان به آن و رسيدن به خليج فارس است. 

وي ادامه داد: انگليس و آمريكا براي سلطه بر ايران و عراق با تنظيم قرار دادهاي معاهداتي به سود خودشان دنبال منافع ايران و عراق نبودند. 

"صادقي" گفت: روسيه با شعار خود به اميد روزي كه سربازان ما پاهايشان را در خليج فارس بشويند دنبال تسلط به خليج فارس بود. 

وي افزود: براساس فرموده‌ي امام راحل آمريكا، انگليس و روسيه گرگ‌هايي هستند كه با هراس از پشت به هم خوابيدن در انديشه‌ي دريدن يكديگر هستند. 

جانباز دفاع مقدس گفت: دعواي بين ابرقدرت‌ها دعواي تسلط بر منافع جهان و غارت كشورهاي ديگر با تصويب قطعنامه‌ها به سود خودشان است. 

وي افزود: كشورهاي استعمارگر با هدف چپاول آسان كشورهاي ديگر و انتصاب صدام به ريس‌جمهوري عراق يكي از برنامه‌هايشان نپذيرفتن قطعنامه‌ي 1975 الجزاير و پاره کردن آن براي حق آبراهه‌ي عراق بود. 

وي افزود: مساله‌ي آبراهه بايد در جوامع بين‌المللي براي بيان نبود حق عراق در آبراهه مطرح مي‌شد. 

وي گفت: حق آبراهه بهانه‌ايي براي سلطه‌ي نظامي به ايران، حمله‌ي مجدد به ما و از بين بردن انقلاب اسلامي بود./ي2

برچسب ها: کشورگشایی ، صدام ، قطعنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.