سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

سبحانی‌نیا: برنامه‌های جنتی یک از جامع‌ترین برنامه‌ها برای وزارت فرهنگ است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برنامه‌هایی که جنتی پیشنهاد کرد، بی‌تردید یکی از جامع‌ترین برنامه‌ها برای اداره وزارت فرهنگ است و خود این برنامه یک سند فرهنگی بوده که برای مدیریت فرهنگی کشور مفید و ضروری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حسین سبحانی‌نیا" نماینده مردم نیشابور و فیروزه در جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه‌) در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم شما نمایندگان محترم با رای قاطع خود از رئیس‌محترم قدردانی نمایید و از 148 نماینده که در موافقت جناب آقای جنتی ثبت نام کرده بودند که از وی دفاع کنند و فرصت دفاع برای آنها پیش نیامد قدردانی می‌کنم.  
 
وی ادامه داد: سوابق انقلابی و مبارزاتی جناب  ‌آقای جنتی بر بسیاری از همکاران پوشیده نبوده و روشن است،‌ وی فرزند واقعی انقلاب اسلامی،‌ مبارزی نستوه و اسطوره مقاومت علیه رژیم ستم‌شاهی است، کسی که رژیم منحوس پهلوی وجودش را در ایران برنتافت و او ناچار شد از کشور بگریزد و برای ادامه مبارزه مهاجرت کند.  
 
سبحانی‌نیا افزود:‌ بسیاری از مبارزان مانند شهید سید علی اندرزگو و این گونه شخصیت ها آقای جنتی در دمشق و بیروت آموزش داده است.  
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار داشت:‌ آقای جنتی بیش از یک دهه از معارف بلند حوزه آن هم در محضر نام‌آورترین اساتید بهره برده‌اند و از خانواده عزیز و بزرگوار آیت‌الله جنتی است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌ سه دهه تجربه مدیریتی در عالی‌ترین سطوح در داخل و خارج از کشور دارد؛ امین، پاکدست، مشورت پذیر،‌ متواضع،‌ بااخلاق و مدیری نمونه و تواناست و جهان را به خوبی می‌شناسد.  
 
وی گفت: در بحرانی‌ترین شرایط دو دوره استاندار بود و کارنامه درخشان مدیریتی‌اش را تکرار نمی‌کنم.  
 
سبحانی‌نیا بیان داشت: در خصوص برنامه وی نکاتی را مخالفین محترم مطرح کردند؛ ضمن تشکر از عزیزان مخالف که در باب شخصیت ایشان نکته‌ای نداشتند اما در خصوص برنامه دغدغه‌هایی داشتند و در ارتباط با مسائل تهاجم فرهنگی وقتی برنامه وی را ملاحظه کردم نکات ارزشمندی را در این برنامه دیدم.
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس افزود: برنامه‌هایی که جنتی پیشنهاد کرد بی‌تردید یکی از جامع‌ترین برنامه‌ها برای اداره وزارت فرهنگ است و خود این برنامه یک سند فرهنگی است که برای مدیریت فرهنگی کشور مفید و ضروری است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:‌ این برنامه‌ها که بی‌تردید با مشورت نخبگان آماده شده بسیار امیدبخش بوده و سهم برنامه‌های دینی بسیار برجسته است.
 
وی تصریح کرد: ارزش‌مداری، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تقویت بنیاد خانواده، برنامه‌های قرآنی، اصول و ارزش‌های دفاع مقدس و ... از برنامه‌های جامع وی است.  
 
سبحانی‌نیا اظهار داشت: در برنامه‌های پیشنهادی جنتی خبری از افراط و تفریط نیست، برنامه‌ها اسلامی و ایرانی است نه بوی تحجر و واپس‌گرایی می‌دهد نه در دامن مکتب ایرانی غلتیده است؛ او خود نماد یک ایرانی مسلمان پایبند به ارزش‌ها است و به بهانه نوگرایی و مدرنیته، سنت‌ها فراموش نشده و پاسداری از ارزش‌ها و سنت‌ها در برابر نوگرایی قرار دارد.  
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: همین اعتدال را در نقش دولت در فرهنگ را می‌توان دید نه نگاه لیبرالی و غیرمسئول و غیرمتعهد را می‌پذیرد و نه معتقد به دولت همه‌کاره و سوسیالیستی است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:‌ تمرکز‌زدایی راه میانه است و دولت مسئول مردم را در مدیریت سهیم می‌کند و در عین حال خود را از عرصه فرهنگ کنار نمی‌کشد.  
 
وی افزود: نماد دیگر اعتدال در بخش اقتصاد و فرهنگ دیده می‌شود؛ برخی از کشورهای سرمایه‌داری و لیبرال نگاهشان به فرهنگ صرفا تجاری است و هنر را صنعتی پول‌ساز و درآمدزا می‌دانند و نتیجه این بینش تجاری شدن فرهنگ و از بین رفتن اصالت‌ها و ارزش‌ها است که متاسفانه گاهی  این تفکر را در مدیریت فرهنگی کشور می‌بینیم اما برنامه‌های آقای جنتی ضمن اینکه بر رونق اقتصاد فرهنگی تاکید دارد حمایت دولت از تولیدات فاخر، ارزشی و دینی فراموش نشده است.   
 
سبحانی‌نیا تاکید کرد: عدالت فرهنگی یک آرزو است اینکه همه مردم بتوانند از برنامه های فرهنگی بهره‌مند ببرند و اینکه ایران فقط تهران نیست یک مطالبه عمومی است و خوشحالیم از اینکه در برنامه‌های آقای جنتی عدالت بسیار برجسته شده است و به درستی بر نقش دیگر وزارتخانه‌ها به عنوان معین وزارت فرهنگ تاکید شده است.  
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: مدیریت فرهنگی را باید یک مجموعه فرابخشی و غیروزارتخانه‌ای دید مگر می‌توان بدون وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری و دیگر وزارتخانه‌ها تحول فرهنگی ایجاد کرد؟
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:‌ وزیر فرهنگ باید از تمام امکانات وزارتخانه‌ها بهره گیرد و تعامل فرهنگی را به عنوان مسیری که هر بخشی از دولت در آن سهیم است،‌چه کسی بهتر از جنتی با سوابق درخشانی که دارد می‌‌تواند این هماهنگی بین بخش ها را ایجاد کند.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همکاران محترم با رای قاطع ایشان را در اجرای برنامه‌های خوبی که دارند کمک کنند. 

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی + صوت



انتهای پیام/  
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.