سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير خارجه قطر اعلام کرد:

البرادعی از دوحه برای حل بحران مصر درخواست کمک کرده است

وزير امور خارجه قطر تاکيد کرد محمد البرادعي معاون مستعفي رئيس جمهور مصر دو روز پيش خواستار همکاري دوحه به منظور دستيابي به راه حل مسالمت آميز براي بحران مصر شده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، خالد بن محمد العطيه در مصاحبه با اين شبکه افزود: دولت قطر تلاش براي همکاري به منظور حل بحران مصر را آغاز کرده بود، اما از يورش به ميدان هاي تحصن غافلگير شد. 
العطيه گفت: محمد البرادعي بر لزوم دستيابي به راه حل مسالمت آميز بر اساس گفتگو تاکيد داشت. البرادعي از ما درخواست کرد براي نزديک کردن ديدگاه هاي طرف هاي مختلف تلاش کنيم و از همه طرف ها بخواهيم تحصن ها را به داخل ميدان ها محدود کنند و به ديگر خيابانها نکشانند. 
وي خاطر نشان کرد: قطر تلاش براي تماس با طرف هاي مختلف را آغاز کرد تا نظرات آن را در اين مورد ارزيابي کند. اما ما از اين يورش خونبار به تحصن ها غافلگير شديم. 
وزير امور خارجه قطر گفت: طبيعي است که دوحه بر اساس اصولي که به آنها باور دارد، اين اقدام را محکوم کند. خالد بن محمد العطيه افزود: حل بحران مصر با گذشت زمان دشوارتر مي شود. 
العطيه با درخواست از همه طرفها براي بازگشت به پاي ميز گفتگو خاطر نشان کرد: ما از همه طرف هايي که قدرت در دست دارند مي خواهيم از خود خويشتنداري نشان دهند و به پاي ميز گفتگو بازگردند. گفتگو بهترين و کوتاه ترين راه براي حل بحران در مصر است. 
برچسب ها: بین الملل ، قطر ، البرادعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.