سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

کریمی‌قدوسی: بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و دوره کارگزاران ضد معنای اعتدال است

نماینده مردم مشهد در خانه ملت گفت: بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و دوره کارگزاران ضد معنای اعتدال است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "جواد کریمی قدوسی" نماینده مردم مشهد در صحن علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی (علی جنتی) گفت: جهاد، جامعه پرهیزگاری و زره  محکم خداست هر کس جهاد را ترک کند خداوند لباس خواری بر او می پوشاند و او را گرفتار بلا می‌کند در دلش شبهات ایجاد می‌کند، خوار و لگد کوب می‌شود اگر جهاد را از دست بدهیم سختی روی می‌آورد و حق و داد رخت بر می‌نهد.

وی با اشاره به خطبه‌های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه گفت: ننگ بر شما که این چنین خود را در تیرس دشمن قرار دادید شما را غارت می‌کنند ولی حمله نمی‌کنید، با شما می‌جنگم، اما با آنها پیکار نمی‌کنید، ای مرد نمایان نامرد که عقل شما به سان عروسان پرده نشین است این کودک سفتان بی خرد، کاسه‌های غم و اندوه را جره جره به من نشانیدید و با نا فرمانی و ذلت رای به تدبیر من را تباه کردید.

کریمی قدوسی تصریح کرد: آیا می‌شود این درد و د‌لهای امام علی(ع) را از نهج البلاغه پاک کرد؟ اگر می‌شود پس فتنه را می‌شود پاک کرد غم و اندوه‌ها و کاسه‌های غم واندوهی که به رهبری معظم انقلاب و این ملت نجیب در فتنه 88 نوشانیدید این ها از تاریخ محو نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر خواص امری را که تشخیص دادند بدون فوت وقت و به موقع عمل کنند تاریخ نجات خواهد یافت و دیگر حسین بن علی‌ها(ع) به مسلخ کربلا کشیده نمی‌شوند اگر خواص بد فهمیدند که خیلی‌ها بد فهمیدند ( در فتنه 88 ) اگر دیر فهمیدند که خیلی‌ها دیر فهمیدند، با هم اختلاس کردند که کردند کربلا در تاریخ تکرار خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در ادامه افزود: یکی از سران نامه به رهبر معظم انقلاب  نوشت که شما و ولایت فقیه را قبول دارید بیاید یک حکم تعیین کنیم تا مسائل بررسی شود و بعد مقام معظم رهبری زیر آن همه نوشتند و فرمودند برای آن آقا بخوانید و در آن جا فرمودند آنچه پیش آمده محصول عمل شما و دوستانتان بوده است. شما در برابر دشمن طوری عمل کردید که با آنها هم داستان شدید راه خود را از دشمن جدا کنید نظام بر موضع انقلاب و راه امام مصر است شما بودید که در برابر دشمن تمکین کردید.

وی تصریح کرد: چرا یک کلمه عذر خواهی نکردید چرا در همین چند روز و همین چند فرد پیشنهادی یک کدامشان نگفت که آن تهمت بود تقلب نبود؟ چرا یک کلمه به صراحت آن همه فجایع را محکوم نکردید؟ حالا می‌گوید چیزی نگوید اینجا خانه ملت است و اینها همگی نمایندگان ملت هستند  و اینها همگی همچون آقای رئیس جمهور سوگند خورده اند، سال 91 مردم به این ها رای دادند چرا نمایندگان را تهدید می‌کنید که حرف نزنند و بگویید بهتان رای نمی‌دهیم؟

کریمی قدوسی اظهار داشت: بنده به عنوان مخالف آنچه می‌خواهم عرض کنم دغدغه‌های نظام است یاد آوری عبرت‌ها و تاکید بر درس‌ها است، لازم است در این لحظه از اقدام بسیار ارزشمند صدا و سیما ، جمهوری اسلامی به ویژه شبکه خبر در پخش مستقیم جلسات تشکر کنیم گر چه عیب ها و ضعف هایی داشت اما این ظرفیت مردم سالاری دینی را می رساند  که این قدر با اعتماد به نفس مذاکرات جدی مسئولان جدی نظام را در عرصه جهان پخش می کند.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) خطاب به مسئولان در سال 68 گفت: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت است .

نماینده مردم مشهد اظهار داشت: هشدار بزرگ امام خمینی (ره) خطاب به ما مسئولان این است که این بشارت شما را بس که در این نظام خادمید اگر به سمت مسائل مادی و عادی رفتید این مسائل شما را از این مسئولیت بزرگ دور می کند و اگر دور کرد بدانید خطری بزرگ و خیانتی نا بخشودنی به این انقلاب کردیم که این خود ریشه فتنه 88 بود .

کریمی قدوسی تصریح کرد: برخی یادشان رفت که این بشارت بزرگ امام(ره) را دولت تشکیل دادند تا به مردم خدمت کنند اما حزب کارگزار تشکیل دادند و حزب مشارکت درست کردند کابینه‌های ثروت و قدرت به وجود آوردند و این خود فتنه 88 شد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در آن زمان تهدید و هشدار داده بودند چرا که این زمان را می دیدند ایشان در وصیت نامه یشان در فضای فرهنگی می فرمایند از توطئه های مهمی که در قرن اخیر خصوصا در دهه های معاصر و آشکار می شود تبلیغات دامنه دار با ابعاد مختلف برای مایوس کردن دولت ها  به ویژه ملت نجیب ایران و اسلام است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: وزارت ارشاد یک قرارگاه بزرگ فرهنگی است که در زمان شاه و جنگ و تهدید و شبیخون باید از حقوق، دین، فرهنگ ملت دفاع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و دوره کارگزاران ضد معنای اعتدال است.

 وی ادامه داد: یکی از برجسته ترین جاسوسان آمریکایی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران این گونه  می‌گوید: باید از طرفداران دموکراسی در ایران بخواهیم رژیم کنونی را سرنگون کند  چرا که این رژیم منافع آمریکا را تهدید می‌کند استفاده از اهرم‌های فرهنگی مهم‌ترین وسیله‌ای است که آمریکا در مقابل با رژیم تهران در دست دارد.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت افزود: طرح جامع استراتژیک در مورد ایران تلاش خواهد کرد بین مردم ایران با نظام و رژیم فاصله ایجاد کند فکر می‌کنم  یک جریان لیبرالیسم غربی وجود دارد که می‌خواهد اسلام در صحنه نباشد جریانی که می‌خواهد روحانیت منزوی شود، جریانی که ولایت فقیه را قبول ندارد، تهاجم فرهنگی و این قبیل مسائل در برنامه‌های آقای جنتی پر رنگ مطرح نشده است که باید خیلی قوی تر به این مسائل بپردازند.

وی ادامه داد: مقام معظم می‌فرماید: تهاجم فرهنگی به این معنی است که یک مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای اجرای مقاصد خواص جهت اسارت یک ملت به نیازهای فرهنگی آن ملت هجوم می آورد در این هجوم باورهای تازه ای به زور قصد جای گزینی با فرهنگ و باورهای ملی آن ملت دارند این‌ها دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

وی اظهار داشت: آقای جنتی باید ببینید در گذشته چه فجایعی در وزارتخانه‌ای که می‌خواهید در آن جا مستقر شوید اتفاق افتاده است چه فیلم‌هایی در آن جا ساخته شد واجازه نمایش گرفت؟ چه کتاب‌هایی مجوز انتشار گرفت؟ وزیر آن دوره که آقای خاتمی آن را زینت آن کابینه می‌دانست امروز کجاست؟ با بی بی سی دولت بریتانیا چه می‌کند؟ در عربستان صعودی چه می‌کند؟ به مرسی پیغام می‌دهد که مواظب باشید از الگوی انقلاب اسلامی در ایران کسی پیروی نکند.

نماینده مردم مشهد در پایان خاطر نشان کرد: آقای جنتی مسئولیت وزارتخانه‌ای را به عهده می‌گیرید که از چنین سابقه‌ای آسیب دیده است. وزیر دیگری در دوره سازندگی وزیر ارشاد بود معاون رئیس جمهور شدند در پایان دوره ریاست جمهوری در سال1384 به کالج علمی  برلین دعوت می‌شود و می گوید اسلام را به گونه ای ببینید که با دموکراسی سازگار باشد و اگر دینی توانست آزادی را قبول کند و تحت امر دموکراسی عمل می کنند و خود دین تضعیف می‌شود.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی + صوت



انتهاي پيام/

برچسب ها: بازگشت ، دوره ، اصلاحات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.