سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماهواره یکي از علت‌های مهم طلاق عاطفی

یک آسیب شناس گفت: طلاق در ایران علت‌های متعددی دارد و يکي از علت‌هاي مهم آن استفاده از ماهواره است که باعث افزایش روز افزون طلاق عاطفی مي‌شود.

آقای جعفر بای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طلاق علت و دلایل متعددی دارد که بعضی از این دلایل تغییر نقش اجتماعی، تغییرات در معیار و ملاک انتخاب ، انتظارات زوجین نسبت به هم،‌مطالبات اجتماعی نسبت به خانواده ، عدم مشورت در انتخاب همسر از خانواده و گرانی قیمت هزینه های زندگی، بیکاری فقدان اجتماعی چشم و هم چشمی ، مداخله اطرافیان ، ورود عناصر تکنولوژی ( ماهواره و بعضی سایت ها و ...) است، که در ابتدا موجب طلاق عاطفی و سپس طلاق رسمی می شود.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین آمار طلاق در 5 سال اول زندگی است گفت: طلاق در شهر ها بیشتر از روستا ها است ، زیرا در روستا زندگی ها بر دلایل سنتی حاکم است و آن ها باورهای دینی و مذهبی را می پسندند و حرمت بزرگترها و گیس سفیدها را نگه می دارند و معنویت را در زندگی خود احساس می کنند و کنترل اجتماعی قوی دارند و نرسیدن ماهواره زیرا که علت اصلی ماهواره است که با تأخیر آن ناسازگاری و بی احترامی بیشتر می شود.

این آسیب شناس در ادامه بیان کرد: طلاق در بین جوانان بال رفته و مشکلات آن ها صرفاً مشکل های مالی نیست جوانان مشکل فرهنگی و اجتماعی دارند.

بای درباره پیشگیری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جوانان گفت: باید کارهای فرهنگی در جامعه تحقق یابد یعنی برای مقابله با تهاجم فرهنگی اقدام جذب نسبت به این عناصر فرهنگی اتخاذ شود.

وی با اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و تأکید داشت: باید اوقات فراغت جوانان مناسب سازی شود ، تغییر تحولات در جامعه احیا شود و همچنین شرایط استفاده از تجربه بزرگان در معیار همسر گزینی فراهم گردد.

بای افزود:جوانان امروزه به علت فرزند سالاری بی تجربه و خام هستند و آگاهی لازم درباره ازدواج ندارند و باعث شده نظام دچار مشکل شود ، باید جوانان را در شرایط زندگی قرار داده تا برخورد با مشکلات تجربه هایی بدست آورند.

این آسیب شناس با اشاره به اینکه پدر و مادر باید مسائل جوانان را  جدی بگیرند و بی تفاوت نباشند اظهارات او برخلاف فرهنگی غرب موجب شده تا اعتبار اصالت خانواده کم شود و به جای آن ها تصمیم بگیرند.

خوب است اگر با تصمیمات جوانان همراه شویم و آنان را در راه رسیدن به هدف درستشان یاری کنیم و شاید این همراهی خیلی بهتر باشد تا در مقابل تصمیمات جوانان ایستادگی کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: همسر ، اطرافیان ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.