سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/برای نخستین بار در جهان

متخصصان ايراني نانوداروي درمان سالك را تولید کردند

رييس مركز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشكي مشهد از تولید نخستين نانو داروي درمان سالک در جهان و در این دانشگاه خبر داد.

محمود رضا جعفري با اشاره به این که مراحل تحقيقاتي تست اين دارو ۱۰ سال طول كشيده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدگفت: اين ‌نانو داروي جديد با عنوان ليپوزومي موضعي آمپوتريستين نوع B است و براي درمان موضعي سالك کاربرد دارد.

این استاد دانشگاه در خصوص عملکرد نانوداروی درمان سالک توضیح داد: این دارو در فرم نانوليپوزومي توليد شده که با عبور از پوست به قسمت هاي عمقي آن رسیده و منجر به درمان بيماري سالك مي‌شود.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر براي درمان بيماري سالك از داروي تزريقي گلوكانيتم استفاده مي شود اظهار کرد: نانو داروی جدید نسبت به داروهای مرتبطی که در حال حاضر برای درمان بیماری سالک تجویز می شود؛ موثرتر است و عوارض كمتري براي بيمار به دنبال دارد.

رييس مركز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: نانوداروی درمان سالک در حال حاضر در مرحله دريافت مجوزهاي لازم از سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي است و تا ۶ ماه آينده وارد بازار خواهد شد.

وی یادآوری کرد: مراحل نخست كارآزمايي باليني این نانو دارو با حمايت موسسه بين المللي دي ان دي اي سوئيس و مرحله ی دوم كارآزمايي باليني نيز با حمايت ستاد فناوري نانو انجام شده است./ب
برچسب ها: تولید ، نانو ، دارو ، درمان ، سالک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.