سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

پزشکیان: زنده کردن اختلافات آب به آسیاب دشمن ریختن است /در حوادث سال 88 همه ما اشتباه کردیم

نمایند مردم تبریز گفت: زنده کردن تمام اختلافات و یاد آوری آنها جز عمیق‌تر کردن اختلافات و آب به آسیاب ریختن دشمن هیچ فایده دیگری ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ، "مسعود پزشکیان" نماینده مردم تبریز در جلسه علنی نوبت صبح امروز در موافقت با  "جعفر میلی منفرد" وزیر پیشنهادی علوم، تحقيقات و فناوري  گفت: حزب من، گروه من، دسته من و جناح من و کلمه‌ای از این دست بت‌هایی است که برای خود ساخته‌ایم، این بت کده را باید زير و زبر کرد.

وی در ادامه افزود: آن چیزی که امروز به اسم دین، مذهب و وحدت باید در جامعه داشته باشیم به این شکل لوس نکنیم که دیگران در این وضعیتی که ما قرار گرفته ایم به ما بخندند .

نماینده مردم تبریز ادامه داد: حماسه سیاسی خلق شد و امروز باید حماسه دیگری خلق شود تا ما برای خلق حماسه باید دست به دست هم دهیم تا با زنده کردن تمام آن اختلافات و عمیق تر کردن آن و یاد آوری آن‌ها جز آب به آسیب دشمن ریختن هیچ فایده دیگری ندارد.

پزشکیان در ادامه به بخشی از وصیت نامه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در وصعیت نامه اش می فرماید: به خانواده ام وصیت می‌کنم که تقوا پیشه کنید و اختلافات خود را حل کنید.

وی خطاب به مخالفان افزود: می‌گویيد همه گناهان برای یک دسته بود؟ و این طرف بی تقصیر بودند تا ما بیایم این اختلافات را جمع کنیم دیگر بس است.

پزشکیان همچنین ادامه داد: اگر حمد می‌کنیم فقط خدای خود را حمد کنیم و اگر ملامت می کنیم خودتان را ملامت کنید تا ما بپذیریم همه ما اشتباه کردیم نه اینکه بگوییم همه تقصیرها برای یک طرف بود و بقیه بی تقصیر بودند تا ما جسارت این که بگوییم اشتباه کرده ایم را داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز در ادامه اظهار داشت: الان وقت این نیست که من بگویم تو مقصر بودی یا من تا ما الان وقت این است که دست به دست هم دهیم و در مقابله این حجمه ای که بیگانگان به ما وارد کرده اند محکم بایستیم و بگوییم که متحديم و در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

وی در ادامه افزود: بنده معتقدم بجای اینکه افراد را متهم کنیم دست به دست هم بدهیم و وحدت و انسجام را در جامعه بیشتر کنیم.

پزشکیان در ادامه به بخشی از توصیه های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:  مقام معظم رهبری می‌فرماید توصیه من به مسئولان کشور، نخبه گان سیاسی و کسانی که نفوذ کلام دارند این است که تا جایی که می‌توانند بر  روی اتحاد و انسجام ملت ایران تکیه کنند تا ما انسجام فقط یک حزب و یک دسته گروه نیست.

وی در ادامه افزود: در ایران مظاهر و افراد گوناگون در کنار یکدیگر و گروه‌های و جریان‌های سیاسی در مسائل مختلف با وحدت و همدلی حرکت کرده و توطئه و اختلاف افکنی‌های مذهبی، قومی و سیاسی در مقابله ایمان و وحدت ملت اثری نداشته است.

نماینده مردم تبریز در ادامه تصریح کرد: ایمان به خدا و اتحاد کلمه دو عامل تولید قدرت و مقاومت پایداری ملت‌ها در مقابل تیرهای زهر آگین اختلاف است تا ای کاش مسئولان کشورهای اسلامی که درگیر حوادث هستند به این نکته توجه می‌کردند که راه خلاصی از این اختلافات موجود این است که ملت‌ها با حکمت نخبگان و هدایت عقلای خود تصمیم بگیرند و دخالت بیگانگان و تزریق نفاق و دو دلی بین مردم را متوقف کنند.

پزشکی در پایان خاطر نشان ساخت: وظیفه ما این است که جلوی هر حرکت و هر حرفی که باعث نفاق در جامعه می شود را بگیریم و نگذاریم اختلافات دوباره زنده و عمیق شود

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم + صوت



انتهاي پيام/

برچسب ها: موافقت ، پزشکیان ، وزیر ، علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.