سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزد سابق رياست جمهوري آمريکا از منافقين دفاع کرد

"هوارد دين" نامزد سابق رياست جمهوري آمريکا از منافقين حمايت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، مجري گفت شما يکي از طرفداران سرسخت منافقين بوده ايد. اين گروه تا اين اواخر در فهرست گروههاي تروريستي وزارت خارجه آمريکا قرار داشت. چرا شما از اين گروه حمايت مي کنيد؟

"هوارد دين" مدعي شد اين گروه تروريستي نيست.

مجري گفت اما اين گروه مسئول انفجار خودروهاي بمبگذاري شده  در ايران بوده است. 

هوارد دين گفت آنها سي سال پيش مسئول برخي اقدامات تروريستي بودند . در هر حال آن اتفاقات مربوط به سي سال پيش بود. آنها به علل سياسي در فهرست گروههاي تروريستي قرار گرفته بودند و ما دستور داديم آنها از اين فهرست خارج شوند زيرا آنها تروريست نيستند(!)

هوارد دين گفت حمايت من از اين  گروه براي اين است که من فکر مي کنم دولت امريکا به آنها قول داده و بايد به آن وفادار باشد. 

"هوارد دين" در گفتگو با اين شبکه درباره مسئله جاسوسي آمريکا گفت درست است که براي محافظت از امنيت مردم نياز به جاسوسي و گردآوري اطلاعات است. بنابراين دولت اوباما بايد به مردم آمريکا توضيح دهد که چرا برنامه جمع آوري گسترده اطلاعات از تلفنها و ارتباطات اينترنتي مردم ضروري بوده است. به نظر من اوباما و مسئولان اداره امنيت ملي آمريکا درباره هدف اين برنامه به کنگره دروغ گفته است. دولت نمي تواند برنامه هاي خود را از مردم مخفي نگه دارد و آنها را فريب دهد. 

اين نامزد سابق رياست جمهوري آمريکا گفت دولت بوش آمريکا را به جنگ در افغانستان و عراق سوق دادند که اصلا ضرورتي نداشت. به نظر من اين بزرگترين اشتباه در تاريخ سياست خارجي آمريکا بود. هزينه اي که ما براي اين جنگها داديم بسيار زياد است. حمله ما به عراق سبب شد ايران به قدرتمندترين کشور منطقه تبديل شود و اين اشتباهي بزرگ بود. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.