سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

کارخانه: بي توجهي به مسئله پژوهش و نوآوري در چرخه صنعت در برنامه‌هاي ميلي منفرد

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: مسئله ورود پژوهش و نو آوری به چرخه صنعت از موارد دیگری است که در برنامه پیشنهادی میلی منفرد به آن توجهی نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ "ابراهیم کارخانه" نماینده مردم همدان در مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (پنج شنبه) مجلس شورای در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: صحبت درباره وزارتخانه‌ای است که به عنوان مغز افزار جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده لذا اگر وزارتخانه‌های راه و شهر سازی، نفت و جهاد کشاورزی با آب و خاک و سرزمین سر و کار دارند ولی این وزارتخانه با قلب‌های تپنده، نخبه و بالنده هزاران جوان سرو کار دارد.

وی افزود: این وزارتخانه در حکم یک وزارتخانه ما در تخصصی است که نیروهای مورد نیاز همه وزارتخانه‌ها در این وزارتخانه تقویت می‌شوند و لذا چشم طمع همه دشمنان انقلاب اسلامی بیش از همه متوجه این وزارتخانه عظیم و کلیدی است.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: علت مخالفت استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران شتاب پر افتخار علمی کشور ما است که دانشگاه‌ها پرچم عزت و اقتدار علمی ایران اسلامی به اهتزاز در می‌آید.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه فرمودند که دشمن در صدد است جلوی پیشرفت علمی کشورمان را با جنجال آفرینی و مسائل صنفی را به مسائل سیاسی کشیدند بگیرد و به ایران اسلامی ضربه بزند لذا درباره این وزارتخانه باید کمال دقت و بصیرت صورت بگیرد.

کارخانه افزود: بنده در این وقت کم بر آنم صرفا به بررسی علمی برنامه پیشنهادی میلی منفرد بپردازم که در ابتدا عرض می‌کنم که برنامه ارائه شده توسط وی به یک توصیفی علمی بیشتر شباهت دارد تا به عنوان یک برنامه.

نماینده مردم همدان خاطر نشان کرد: متن پیشنهادی توسط میلی منفرد بسیار کلی و فاقد چهارچوب‌ها و راهبردهای عملی مشخص است که بنده به عنوان مثال به چندین مورد آن اشاره خواهم کرد.

عضو کمیسیون انرژی افزود: در صفحه هفت برنامه پیشنهادی میلی منفرد به افزایش رها سازی، خصوصی سازی، واگذاری، نوسازی و هدف مداری اشاره شده است و در جایی دیگر نیز به عدم تمرکز، شفافیت و پویایی پرداخته شده است لذا عرض می کنم که اگر دقت نظر بیشتری را در این برنامه بکار ببندیم متوجه خواهیم شد که برنامه پیشنهادی آقای میلی منفرد یک برنامه عملیاتی نیست.  در حالی که برنامه پیشنهادی باید دارای راهکارها و راهبردهای شفاف عملیاتی باشد و نقشه راه وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در آن مشخص شود.

کارخانه تاکید کرد: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه علوم انسانی  و علی رغم یک ماده از پنج ماده سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه در حوزه ی علمی و فناوری به تحول در علوم انسانی اختصاص داده شده است ولی متاسفانه هیچ اشاره قابل توجه ای به مسئله علوم انسانی در برنامه پیشنهادی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری نشده است.

وی افزود: حداقل یک بند در برنامه پیشنهادی آقای میلی منفرد به نقشه جامع علمی کشور که نقشه راه پیشرفت علم و فناوری کشور است  اختصاص پیدا نکرده است در حالی که برخی مسائل که اصلا ربطی به برنامه پنجم توسعه ندارد در چندین مورد به آن پرداخته شده است به عنوان مثال در اولین بند این برنامه اگر ملاحظه کنیم به مسئله مدیریت دانشگاه ها در دو مورد اشاره شده است و به این موضوع می پردازد که تشکیل هسته های عملیاتی دانشگاه ها که مدیران گروه آموزشی و پژوهشی آن را تشکیل می دهند مدیریت دانشگاه را مشخص خواهد کرد.

کارخانه تصریح کرد: مسئله ای که در این بند مطرح شده است در طول سی سال گذشته نیز بارها بیان اما قابل اجرا نبوده لذا این بند یعنی تبعیض مدیریت و از بین بردن قدرت و اقتدار حاکمیتی در دانشگاه‌ها  که دارای نکات ضعف بسیاری است و اجرای آن عملیاتی نیست.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: مسئله ورود پژوهش و نو آوری به چرخه صنعت از موارد دیگری است که در برنامه پیشنهادی میلی منفرد به آن توجهی نشده است.

عضو کمیسیون انرژی در پایان خاطر نشان کرد: از نکات قابل توجهی که در ابتدای برنامه میلی منفرد به آن اشاره شده است توجه به این نکته است که در ابتدا آمده میلی منفرد دارای 87 مقاله است در حالی که در خلاصه آخر برنامه به این موضوع اشاره شده است که وی 150 مقاله دارد و  یا در  قسمتی دیگر تاکید شده است که وی 36 پایان نامه کارشناسی ارشد داشته است در حالی که در آخر برنامه های وی به بیش از 100 مورد پایان نامه اشاره شده است لذا از این موضوع به راحتی نمی توان گذشت و وزیر پیشنهادی درباره آن توضیح دهد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم + صوت



انتهاي پيام/

برچسب ها: برنامه ، منفرد ، راهبردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.