سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

176 میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در چهار ماهه امسال 176 میلیون دلار کالا از این منطقه به عراق صادر شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهدی نیک‌پی افزود: این حجم از صادرات در مقایسه با صادرات 102 میلیون دلاری کالا در مدت مشابه پارسال نشان از رشد 73 درصدی صادرات دارد.

وی از مواد شوینده، مواد غذایی، مصالح ساختمانی به‌عنوان برخی محصولات صادراتی به عراق نام برد.

نیک‌پی با بیان اینکه عراق یکی از بهترین کشورها برای صادرات کالا به شمار می رود، اظهار کرد: صادرکنندگان ما شناخت خوبی از ذائقه و فرهنگ شهروندان عراقی دارند به همین دلیل از دست دادن بازار عراق فرصتهایی را از تجار و صنعتگران ایرانی خواهد گرفت که جبران‌ناپذیر هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین میزگرد بررسی صادرات به عراق در این سازمان و در آتیه‌ای نزدیک خبر داد.

نیک‌پی از بررسی موانع و مشکلات صادرکنندگان، توسعه مبادلات تجاری صنعتگران، تجار و صادرکنندگان منطقه آزاد اروند با کشور عراق و ارائه راهکار برای حل مشکلات و موانع صادرات به کشور عراق به عنوان اهداف برگزاری این میزگرد عنوان کرد و گفت: در این میزگرد مسئولان ایرانی و عراقی، تجار، بازرگانان و صنعتگران حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: آمادگی صادرکنندگان، صنعتگران و بازرگانان منطقه برای حضور در نمايشگاه‌های بين‌المللی بازرگانی عراق که در بغداد و بصره در سال جاری برگزار می‌شود از دیگر اهداف تشکیل این میزگرد به شمار می‌رود.

به گفته نیک‌پی هم سویی با تحولات بازار گسترده و متنوع عراق، افزایش کیفیت و کسب اطلاعات حقوقی و تجاری برای حفظ و گسترش سهم بازار در این کشور برای صنعتگران، تجار و صادرکنندگان الزامی به نظر می‌رسد./ع
برچسب ها: کالا ، اروند ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.