سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البلتاجي: السيسي تلاش میکند خود را از چوبه دار نجات دهد

يکي از رهبران گروه اخوان المسلمين مصر تاکيد کرد عبدالفتاح السيسي کشور را به جنگ داخلي خواهد کشاند تا خود را از چوبه دار نجات دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ محمد البلتاجي از رهبران حزب آزادي و عدالت مصر وابسته به گروه اخوان المسلمين اين کشور در سخناني در ميدان رابعه العدويه گفت حوادثي که امروز در ميدان رابعه العدويه در مدت نه ساعت گذشته از شش صبح تا کنون رخ داده ، در غزه از سوي رژيم صهيونيستي در مدت بيست و پنج روز در زمان جنگ رژيم صهيونيستي عليه غزه در سال دو هزار و هشت ، رخ نداده است. اين کشتار و کشتار گروهي است. اوضاع کاملا روشن است و عبدالفتاح السيسي اکنون مي داند که کودتا شکست خورده است و سرنوشت آن محاکمه است. او سعي دارد ارتش مصر يا ملت مصر را وارد جنگ داخلي کند.

 تاکنون شمار کشته ها به صدها نفر رسيده است. اين افراد به دست تک تيراندازان از هواپيماها و پشت بام مراکز نظامي کشته شده اند. تک تيراندازان در همه مراکز نظامي که در اطراف ما وجود دارد ، مستقر شده اند تا برادرانمان را با گلوله هاي جنگي بکشند نه براي جلوگيري از تحصن. من تاکيد مي کنم که اين جنگي براي کشتار گروهي است. وي با اشاره به وجود اجساد و زخمي ها در همه خيابان ها ، گفت ديگر نه در سالن ، نه در مسجد و نه در بيمارستان سيار و نه در بيمارستان مجاور جايي نداريم تا اجساد شهدا يا زخمي ها را قرار دهيم. اما خطرناک تر اين است که اين رژيم نظامي غاصب که اين ميهن را با ظلم و تجاوز اشغال کرده است ، از ورود آمبولانس ها جلوگيري مي کند و بيمارستان سيار در ميدان رابعه العدويه را محاصره کرده است. 

عبدالفتاح السيسي بايد بداند که همه ميدان هاي مصر به محل تحصن تبديل خواهدشد. همه ميدان هاي مصر به ميدان هاي انقلاب تبديل شده است و در مدت چند روز به کودتا پايان خواهيم داد. 

از فرماندهان پليس و ارتش مي خواهيم از اجراي دستورات خودداري و از خيابان ها عقب نشيني کنند. در حوادث امروز تاکنون دستکم سيصد نفر کشته و هزاران نفر زخمي شده اند. عبدالفتاح السيسي کشور را به جنگ داخلي خواهد کشاند تا خود را از چوبه دار نجات دهد. از اين رو از همه مصري ها مي خواهيم به خيابان هاي مصر بيايند تا به نقش ارتش در عرصه سياسي پايان داده شود. 

البلتاجي تاکيد کرد اگر جامعه بين المللي براي متوقف کردن کشتار در مصر اقدام نکند در قتل جامعه مصر شريک خواهد بود. وي گفت دخترم جان خود را فدا کرد و شهيد شد نه براي درگيري برسر قدرت بلکه براي اينکه ملت در کرامت زندگي کند. 
برچسب ها: السیسی ، مصر ، هشدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.