سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

مهمترين عناوين خبري دانشگاه در هفته‌اي که گذشت

مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

جهانگيري: تحريم محصولات غربي راه مقابله با دخالت بيگانگان در منطقه


عضو هیئت علمي دانشگاه تهران گفت: کشورهاي مسلمان با تحريم اقتصادي و عدم خريد محصولات غربي مي‌توانند در مقابله با دخالت‌هاي بيگانگان در منطقه نقش به سزايي داشته باشند.

نيازي: نمايندگان با تعهد، منطق، وحدت و اعتماد زمينه فعاليت دولتي مقتدر را مهيا کنند

عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي با تاکيد براينکه انتخابات رياست جمهوري تبلور اراده ملي ملت ايران بود، گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تاييد صلاحيت وزرا تعهد، منطق، وحدت و اعتماد را سرلوحه کار خود قرار دهند و با يک کار کارشناسي زمينه را براي فعاليت دولتي مقتدر و کارآمد مهيا کنند.

يادگاري: مرخصي اجباري کارکنان جهاد دانشگاهي ربطي به تغيير کابينه دولت ندارد


رئيس جهاد دانشگاهي ادعاي برخي رسانه‌ها مبني بر مرخصي اجباري كاركنان جهاد دانشگاهي به دليل تغيير دولت و كابينه را رد کرد.

عبدي: غفلت کشورهاي اسلامي موجبات قدرت گرفتن دشمن در منطقه را فراهم مي‌کند

دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران با اشاره به اينکه غفلت کشورهاي مسلمان در همدلي بايکديگر موجبات قدرت گرفتن دشمن در منطقه را فراهم مي‌آورد، گفت: هژموني کشورهاي غربي و سلطه پذيري برخي سران کشورهاي اسلامي باعث شده تا بيگانگان جرأت حضور در منطقه را به خود داده و به حريم مسلمانان تعدي کنند.

مصطفي‌پور: تشکل‌هاي دانشجويي با دوري از حواشي به ارتقاء دستاوردهاي علمي كمك كنند

مسئول بسيج دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي با تاكيد بر اينكه تشکل‌هاي دانشجويي براي کمک به پيشرفت‌هاي علمي بايد از سياسي‌کاري اجتناب کنند، گفت: يکي از ويژگي‌هاي مهم دانشجو سياسي بودن است اما از مسائلي که موضوعات علمي را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد، دوري کند.

رضايتي: دانشگاه سياست‌زده از پيشرفت علمي باز مي‌ماند

دبير تشکيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر کشور با تاکيد بر اينکه فضاي دانشگاه‌ مي‌تواند سياسي باشد، اما سياست‌زده نه، گفت: در دانشگاه‌ نبايد از مسائل، حاشيه‌هاي سياسي ساخته شود؛ چرا که با اين شرايط ديگر نمي‌توان توقع توليد علم و فرهنگ داشت.

جهانگيري: سياست آمريکا تحت تاثير يک درصدي‌ها تغيير نخواهد کرد

يک استاد دانشگاه تهران لزوم ارتباط ايران را با دولت آمريکا تنها تغییر در سیاست و عملکرد آن‌ها امکان‌پذیر دانست و گفت: تا زمانی که یک درصد از مردم آمریکا برای 99 درصد دیگر تصمیم‌گیری می‌کنند و قدرت تاثيرگزاري بر مردم در اختيار رسانه‌های صهیونیستي است، تغییر در سیاست‌های استعماری این کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

مرندي: تاسيس دانشگاه احمدی‌نژاد مغاير اصل تمرکززدایی نيست

عضو کانون دانشگاهيان گفت: اگر دانشگاهی که احمدی‌نژاد خواستار تاسیس آن است، بین‌المللی، علمی و قوی باشد احداث آن در پایتخت مغايرتي با اصل تمرکززدايي نخواهد داشت.

داداش‌پور: لزوم توجه ويژه دولت يازدهم به موانع تبديل علم به صنعت در کشور

عضو کانون دانشگاهيان نقش تشکل‌هاي دانشجويي را در ايجاد تعامل بين دانشگاه و دولت سازنده دانست و گفت: تبديل علم به فناوري و صنعت در کشور ما با يک چالش جدي روبرو است، لذا دولت بايد با بسترسازي لازم براي تعامل سازنده بين دانشگاه به عنوان جريان توليد علم با مراکز صنعتي، روند تبديل علم به صنعت را ساماندهي کند.

روغني‌ها: رسانه‌ها بايد انتظارات منطقي مردم را به گوش مسئولان برسانند

استاد دانشکده خبر ايجاد فضاي بانشاط و رو به جلو را براي مردم و مسئولان يکي از وظايف رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها در کنار ارائه تصوير واقعي جامعه به مردم بايد توقعات و انتظارات منطقي و قابل اجراي آن‌ها را به صورت کاملا شفاف به مسئولان ارائه دهند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.