سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاي اسناد کمکهاي نظامي فراوان انگليس به شورشيان سوري

گزارش ها نشان مي دهد انگليس تجهيزات نظامي به ارزش هشت ميليون پوند براي ستيزه جويان در سوريه ارسال کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ جزئيات مربوط به ميليون ها پوند سرمايه گذاري  دولت انگليس براي کمک به ستيزه جويان در سوريه در جنگ براي سرنگوني دولت بشار اسد رئيس جمهور اين کشور فاش شد. در اسنادي که به دست روزنامه اينديپندنت رسيده است ، انگليس تا کنون کمک هايي به ارزش حدود هشت ميليون پوند به ستيزه جويان ارسال کرده است که از جمله آن خودروهاي نظامي، دستگاههاي ماهواره اي، راديو، لباس ضد گلوله و کاميون است. اين تجهيزات از طريق ارتش آزاد سوريه به دست ستيزه جويان رسيده است. 

کريس ناينهام از ائتلاف ضد جنگ در انگليس گفت از نظر ما اين کار انگليس مداخله در جنگ داخلي سوريه است. ما از همان اول پيش بيني کرده بوديم که دولتهاي انگليس، فرانسه، آمريکا و برخي متحدان منطقه اي آنها تلاش مي کنند به تدريج مداخلات خود را در سوريه افزايش دهند و تجهيزات مهمي را براي مخالفان سوريه فراهم کنند. 

جنگ در سوريه بيش از دو سال است ادامه دارد و بيش از يکصد هزار نفر در آن کشته و ميليونها نفر هم آواره شده اند. انگليس به همراه فرانسه از مهمترين کشورهايي بودند که باعث لغو تحريم تسليحاتي عليه سوريه شدند تا راه براي کمک تسليحاتي به مخالفان سوريه باز شود. انگليس همچنين از اولين کشورهايي بود که با ايجاد پايگاهي براي آموزش ستيزه جويان عملا در بحران سوريه مداخله کرد. منتقدان دولت انگليس را متهم مي کنند درباره جنگ سوريه، به بازي خطرناکي دست زده است. دولت انگليس در واقع از گروههاي ستيزه جويي حمايت مي کند که نه هويتشان و نه برنامه نهايي آنها معلوم نيست. 

کريس ناينهام گفت عوامل وابسته به القاعده بسيار در سوريه فعال هستند و رفته رفته نقش بيشتري در صف مخالفان سوريه پيدا مي کنند. به نظر مي رسد سياست جنگ عليه تروريسم به طور کامل سياستي مبهم و شکست خورده است. سياست غرب در خاورميانه باعث جنگي منطقه اي مي شود که انسانهاي زيادي را به کشتن مي دهد و بحراني بسيار بزرگتر از بحران سوريه ايجاد مي کند. 

ژوئيه نمايندگان پارلمان انگليس با راي قاطع از دولت خواستند پيش از ارسال هر گونه تسليحات به سوريه موافقت آنها را کسب کند. کريس ناينهام گفت انگليس مي گويد کمکهايش به مخالفان سوريه غيرکشنده است اما مي بينيم اين تجهيزات باعث گسترش جنگ و کشته شدن انسانهاي بيشتر مي شود. 
برچسب ها: شورشی ، کمک ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.