سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌ علني/

کوچک زاده: آقاي پورمحمدي براي جلوگيري از رفتارهاي نابودکننده عدالت و زمينه ساز افراط چه کرديد؟

نماينده مردم تهران در مخالفت با وزير پيشنهادي دادگستري گفت: آقاي پورمحمدي در کارنامه شما در وزارت کشور و سازمان بازرسي، مقابله با بي عدالتي که ريشه افراط است وجود ندارد، در صورتي که عدالت پيش نياز کليدي بقاي نظام است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ مهدي کوچک زاده در جلسه نوبت صبح امروز بهارستان، در مخالفت با وزير پيشنهادي وزارت دادگستري در ابتداي سخنانش، برگزاري انتخابات پرشکوه و حماسي را به ملت شريف و رئيس جمهور منتخب تبريک گفت و اظهار داشت: بنده به وزارت پورمحمدي در دولت احمدي‌نژاد راي ندادم و البته احتمال هرچند اندک وجود دارد که پس از مباحثات اين جلسه نظرم در رابطه با ايشان تغيير کند.

وي ادامه داد: با توجه به اينکه پورمحمدي در سالهاي پس از جنگ يعني در دوران سازندگي قائم مقام وزير اطلاعات بوده است، ايشان در سه سال اول دولت نهم رياست وزارت کشور را به عهده داشته است و راي منفي من به ايشان بدون اشاره به جزئيات و مصاديق است.

کوچک زاده تصريح کرد: آقاي پورمحمدي شما در دوره‌اي قائم مقام وزارت اطلاعات بوده‌ايد که گسترده‌ترين فعاليت اقتصادي توسط اين وزارتخانه بوده است.

نماينده مردم تهران در ادامه افزود: آقاي ربيعي وزير پيشنهادي تعاون در مصاحبه با ماهنامه صبح، در صفحه 29 شماره 4 مهر 86 درباره دوراني که شما قائم مقام وزارت اطلاعات بوده‌ايد، در ارتباط با دوران سازندگي اين چنين اظهارنظر مي‌کند که در اين دوران برخي از مسائل که ضد ارزش بودند، آرام آرام قبح خود را از دست دادند. در اين دوره جامعه شاهد ظهور پديده اي بود که مقام معظم رهبري از آن به عنوان طبقه جديدي که داراي ثروت هاي بادآورده و مرفه بودند، ياد کرد.

کوچک زاده بيان کرد: آقاي پورمحمدي شما قائم مقام وزارت اطلاعاتي بوديد که آقاي ربيعي در توصيف آن مي‌گويد: در اين دوران باورهاي جديدي به وجود آمد، بنابراين آقاي پورمحمدي شما براي جلوگيري از رفتارهاي نابودکننده عدالت و زمينه ساز افراط چه کرديد؟

وي در ادامه به سخنان مقام معظم رهبري در 23 مرداد 70 در ديدار با مسئولان، فرمود: ما همان طلبه پيش از انقلاب هستيم اما حالا مانند خانه اشراف خانه درست مي‌کنيم و مانند اشراف در خيابانها راه مي‌رويم. به حد ضرورت بايد اکتفا کنيد و اندازه نگه‌داريد، چرا که مردم رودربايستي ندارند.

کوچک زاده تصريح کرد: آقاي پورمحمدي در راستاي تحقق اين خواست مقام معظم رهبري يعني جلوگيري از اشرافيت که ادامه افسار گسيخته آن موجب صدمه به جمهوري اسلامي ايران خواهد شد، چه اقدامي کرده‌ايد؟ يا خداي نکرده همراه اين موج اشرافيت شده‌ايد، اسناد و مدارک موجود خلاف اين را نشان مي‌دهد.

نماينده مردم تهران خطاب به رئيس جمهور، تصريح کرد: شما فرموديد جامعه از افراط و تفريط به تنگ آمده است و خواهان اعتدال است، اين حرف حقي است، بنابراين اميدوارم اين حرف حق داس نشود و از آن اراده باطلي نشود.

وي به يک نظريه علمي از آقاي ربيعي اشاره کرد و ادامه داد: اگر در جامعه افراط مشاهده مي‌شود، يکي از دلايل عمده آن و اصلي‌ترين دليل آن به تنگ آمدن جامعه از بي‌عدالتي است.

کوچک زاده خطاب به آيت الله آملي، افزود: کسي که در دوران اوج گيري بي‌توجهي به عدالت اجتماعي به عنوان زمينه‌ساز بسياري از حرکت‌هاي افراطي قائم مقام وزير اطلاعات بوده و در دوره وزارت کشور عملکردش حاکي از بي‌توجهي به اصلي‌ترين مقوله حفظ نظام، يعني عدالت است، نمي تواند وزير مناسبي براي کابينه ضد افراط و خواهان اعتدال باشد.

نماينده مردم تهران ادامه داد: بسياري از افراط‌ها زاييده بي‌عدالتي است، چه نام جنبش اصلاحات بر آن بگذاريم چه فتنه و چه انحراف، چرا که بي‌عدالتي‌ها به انحراف مي‌انجامد. اگر مي‌خواهيد اعتدال برقرار شود، عدالت را پيگيري کنيد.

کوچک‌زاده در واکنش به علي لاريجاني نسبت به اينکه شما بايد در ارتباط با وزير دادگستري صحبت کنيد، نه اينکه آقاي ربيعي را نقد کنيد گفت: بنده براي بيان عرايضم در ارتباط با پورمحمدي مجبورم به گذشته ايشان برگردم، چرا که در ارتباط با کارنامه فعلي وي چيزي نمي دانم.

نماينده مردم تهران در پايان خاطرنشان کرد: آقاي پورمحمدي در کارنامه شما در وزارت کشور و سازمان بازرسي، مقابله با بيعدالتي که ريشه افراط است پديده اي که رئيس جمهور به دنبال ريشه کني آن است، وجود ندارد. عدالت پيش نياز کليدي بقاي نظام است.

آقاي پورمحمدي در کارنامه شما مقابله با بي‌عدالتي پديده اي که رئيس جمهور به دنبال ريشه کني آن است، وجود ندارد. عدالت پيش نياز کليدي بقاي نظام است.


انتهاي پيام/
برچسب ها: پورمحمدی ، رفتار ، نابود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.