سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

خوشه های طلایی کردستان طلاست

کیفیت خوشه های طلایی گندم در کردستان به دلیل شرایط جغرافیایی و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی استان بر روند تولید این محصول، بسیار بالاست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، به نقل از شبستان، استان کردستان چند سالی است که در تولید گندم رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده و هرچند امسال یکی از سال های پرتنش در تولید این محصول استراتژیک در استان بود و در مناطقی همچون کامیاران به کشاورزان صدمات زیادی از نظر عملکرد وارد شد ولی در تعداد دیگری از شهرستان‌ها تولید در حد مطلوب بوده است.
تولید گندم با کیفیت همواره یکی از دغدغه‌های کارشناسان و مسئولان جهاد کشاورزی استان بوده و در این راستا با معرفی الگوی کشت این محصول و معرفی ارقام مناسب کشت در مناطق مختلف استان قدم های موثری را برداشته است.
قیمت تضمینی گندم ابتدا از سوی دولت 720 تومان عنوان شد ولی بعد از مدتی که دلالان اقدام به خرید گندم بیشتر از نرخ تضمینی کردند دولتی ها هم تصمیم گرفتند آن را به 800 تومان افزایش دهند تا دست این واسطه گران و سودجویان را قطع کنند هر چند این امر تا حدودی موثر واقع شد ولی متاسفانه در این بین بار دیگر کشاورزانی که گندم‌هایشان را به واسطه قمیت بیشتر به مراکز خرید تحویل نداده بودند، متضرر شدند./زب
برچسب ها: گندم ، بالا ، کیفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.