سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نگاه آیندگان به عملکرد دوران وزارت من و همکارانم مثبت است / از سلبیات تحریم‌های فلج‌کننده کاستیم

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: اگر آیندگان عملکرد وزارت امور خارجه را در این دو سال و هشت ماه بررسی و تحلیل کنند؛ متوجه می‌شوند که علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که ایجاد شد، این وزارتخانه توانست توازن لازم را در عرصه بین‌المللی ایجاد کند و از سلبیات تحریم‌های فلج‌کننده بکاهد و اجازه ندهد غرب به هدف خود که همان به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران بود، برسد.

علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد عملکرد وزارت امور خارجه در طول مسئولیت خود گفت: برهه‌ای که من عهده‌دار مسئولیت بودم، مصادف با بروز بحران‌های منطقه‌ای و تحریم‌ها بود.

وی افزود: اگر آیندگان عملکرد وزارت امور خارجه را در این دو سال و هشت ماه بررسی و تحلیل کنند؛ متوجه می‌شوند که علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که ایجاد شد این وزارتخانه توانست توازن لازم را در عرصه بین‌المللی ایجاد کند و از سلبیات تحریم‌های فلج کننده بکاهد و اجازه ندهد غرب به هدف خود که همان به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران بود، برسد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: وزارت امور خارجه و فرزندانش که عهده‌دار مسئولیت خارجی کشور و پیشانی نظام در آن سوی مرزها هستند، توانستند به خوبی ایفای نقش کرده و مکر دشمن را به خودش بازگرداند.

صالحی تصریح کرد: تلاشهای عزیزان ما در وزارت امور خارجه زمینه‌ساز کم شدن آثار تحریم‌ها، جلوگیری از انزوای ایران و تقلیل سیاست ایران هراسی بود.

وی بیان کرد: در 24 خردادماه امسال علی‌رغم تمام تحریم‌ها و جوسازی‌ها شاهد یک انتخاب پرشور و حماسه‌ساز از سوی مردم بودیم.

وزیر امور خارجه در پایان با اشاره به روز خبرنگار خاطرنشان کرد: خبرنگاران انسان‌هایی مخلص، صادق و خدمتگزار هستند که مردم با اعتماد به این قشر از دریچه نگاه آنها به جامعه خود و جامعه بین‌الملل می‌نگرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صالحی ، خبرنگار ، وزارت ، امور ، خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.