سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

ایران سومین تولید کننده و صادر کننده سیمان در جهان

مدیر عامل مجموعه سیمانی شرکت هلدینگ سیمان فارس و خوزستان گفت: جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت تولید 80 میلیون تن سیمان و تولید 70 میلیون تن در میان 20 کشور تولید کننده بزرگ جهان در رتبه سوم بعد از چین و هند قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مرتضی لطفی گفت : در 4 ماه اول سال با 6 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید کلینکر (ماده اولیه سیمان) به بیش از 25.2 میلیون تن و تولید سیمان ایران هم با 5 درصد رشد به 25.7 میلیون تن افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در این مدت کلینکر صادراتی ایران با 90 درصد رشد به حدود 1.2 میلیون تن و سیمان صادراتی نیز با 37 درصد رشد به بیش از 5.5 تن رسیده است.

لطفی افزود: در صورتیکه روند تولید در سال جاری حفظ شود برنامه تولید سال 92 صنعت سیمان (حدود 80 میلیون تن ) محقق خواهد شد و با حفظ روند صادرات چهار ماه نخست سال نیز صادرات سیمان به بیش از 20 میلیون تن بالغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سهم هلدینگ فارس و خوزستان از کل ظرفیت اسمی تولید و تحویل سیمان کشور با دارا بودن بیش از 30 کارخانه تولید کننده سیمان و محصولات سیمانی حدود 33 درصد است ، گفت این مجموعه در 4 ماه نخست امسال با راندمان 100 درصد ضمن تولید حدود 8 میلیون تن کلینکر و سیمان ، حدود 1.8 میلیون تن سیمان و کلینکر به عراق ، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، عمان، امارات، عربستان، قطر، و کویت صادر کرده استب/.


برچسب ها: تولید ، سیمان ، سوم ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.