سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"ران پال" سياستهاي واشنگتن در منطقه را محکوم کرد

"ران پال" عضو کنگره آمريکا سياستهاي واشنگتن در خاورميانه را محکوم و آن را علت ناآرامي و التهاب اين منطقه توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، موسسه تحقيقاتي وابسته به "ران پال" نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري آمريکا و از اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا، با انتشار بيانيه اي امروز اعلام کرد آمريکا از ديرباز به دنبال مداخله در منطقه شمال آفريقا و غرب آسيا(خاورميانه) بوده است. 
مداخله هاي آمريکا در اين منطقه اعم از اينکه آشکار يا مخفي بوده ظاهرا با هدف استقرار صلح و ثبات در اين منطقه بوده است و اينکه حتي دموکراسي و حقوق بشر در اين منطقه حاکم شود. اما ده سال پس از تهاجم آمريکا به عراق و دو سال پس از آغاز مداخله آمريکا در سوريه به شکل جانبداري از شبه نظاميان فعال دراين کشور که به دنبال سرنگون کردن حکومت حاکم بر سوريه هستند ، شاهد ماجراهاي دهشتناک در اين دو کشور هستيم. نبايد فريب خورد. هم وضع کنوني عراق و هم شرايط پيش آمده براي سوريه ، نتيجه مستقيم مداخله گري آمريکا در منطقه است. در هر دو مورد نيز ، مردم بي دفاع و غيرنظاميان ، قرباني اين مداخله گري آمريکا بوده اند.
حال که ظاهرا شاهد افزايش خطر تروريستي ناشي از احياي مجدد القاعده هستيم ، بايد توجه داشته باشيم که مداخله آمريکا در منطقه چه آثار سوئي برجا گذاشته است. اين درحالي است که دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا کاملا آماده شده است به اسم مداخله انسان دوستانه در سوريه وارد عمل شود وبه شبه نظاميان مسلح در داخل سوريه، سلاح و تجهيزات نظامي بدهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.