سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

دانش و اطلاعات لازمه امنیت هر جامعه است

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: امنیت اساسی‌ترین لازمه حیات بشریت است و هر جامعه تنها با استفاده از دانش و اطلاعات می‌تواند امنیت خود را فراهم کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد با اشاره به بحث ارتباطات و لازمه آن در جامعه گفت: امروزه به عنوان یکی از مسائل مهم دنیا از ارتباطات و انقلاب ارتباطی در جهان یاد می‌شود.

وی عنوان کرد: انقلابی که در طی یک قرن اخیر گسترش چشمگیر و قابل توجهی به‌ویژه در دستیابی به امکانات برقراری هر چه بهتر ارتباطات و گسترش کره زمین به یک دهکده جهانی را سبب شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با توجه به وسایل ارتباطی جامعه امروزی خاطرنشان کرد: با گسترش اینترنت،  شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای امکان تبادل اطلاعات در کمتر از ثانیه فراهم شده است.

وی با اشاره به تغییر منابع قدرت در سال‌های گذشته تاکید کرد: در گذشته از منابع قدرت با عنوان جمعیت، وسعت و منابع نظامی و قدرت اقتصادی یاد می‌شد در حالی که امروز به عنوان یک منبع نرم دانش ارتباطی و میزان احاطه بر تکنولوژی ارتباطی و مخابراتی در زمینه قدرت پیشتاز شده است.

اسماعیلی ادامه داد: امروزه تمامی حوزه‌های موجود در صنایع در حال رقابت با هم هستند و این در حالی است که تمامی رقابت‌ها از حوزه‌های مختلف با منشا ارتباطی همراه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به تحریم‌ها و در دست گرفتن قدرت ارتباط جهانی اظهار داشت: تحریم‌های برون مرزی در رابطه با شبکه‌های ماهواره‌ای و مخابراتی نشان دهنده تاثیر قدرت‌های بزرگ در بخش ارتباطات است که لازمه فعال شدن در عرصه جهانی و تجهیز شدن به قدرت برقراری ارتباط با جهان پیرامون است.

وی با اشاره به گام‌های بلند برداشته شده در عرصه ارتباطات در سطح کشور عنوان کرد: در طی سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در سطح کشور برای گسترش شبکه‌های ارتباطی و دانش ارتباطی برداشته شده و ما شاهد فراهم شدن فعالیت حوزه‌های مختلف جامعه در جهانی شدن و رسیدن به دانش به روز در این صنعت نرم هستیم./ج1

برچسب ها: استاندار ، نظام ، تکنولوژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.