سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌ علني/

حسيني صدر: نبايد به وزير پيشنهادي تعاون چهره امنيتي داد/ وزير نمي‌تواند ذوالفنون باشد

نماينده مردم خوي گفت: دکتر ربيعي، دانشيار پايه 23 و پژوهشگر نمونه بوده و نبايد به ايشان چهره امنيتي بدهيم چرا که يک دانشگاهي بوده‌اند و در زمان مقتضي حاضر به جان‌فشاني در جبهه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حسيني‌صدر نماينده مردم خوي در سومين روز از صحن علني مجلس براي تائيد وزير پيشنهادي کار، تعاون و رفاه اجتماعي، گفت: من از مخالفين تشکر مي‌کنم چرا که با رعايت انصاف و اخلاف صحبت کردند و از تهمت و افترا پرهيز کردند و دکتر پورابراهيمي اطلاعات خوبي از بخش اقتصادي وزارت تعاون به ما دادند که اين اطلاعات به برکت اينترنت از وزارت کار و شستا روشن است مثلا 47 درصد محصولات پتروشيمي با فعاليت شستا بوده، 30 درصد قيرکشور و 32 درصد توليد دارو و سيمان هم جزئي از آن است که نشان‌دهنده فعاليت‌هاي مختلف آن است.
 
وي تصريح کرد: اين اطلاعات مفيد است و در اينترنت هم قابل دسترسي است که ازبيان مجدد آن تشکر مي‌کنيم.
 
نماينده مردم خوي اظهار داشت: اگر قرار بود بانک رفاه يا تعاون بانک عادي باشند و يک اقتصاددان بالاي سر آن مي گذاشتيم اين بانک‌ها اصلا براي چه ايجاد مي‌شدند و بايد مي‌رفتند زيرنظر وزارت اقتصاد چرا که اين بانک‌ها براي اهداف مشخص و خاص در حوزه وزارت‌خانه تعريف شده است.
 
وي ادامه داد: اگر بخواهيم وزارت تعاون را 80 درصد اقتصادي ببينيم اين نقض غرض است يا اينکه مشکلاتي وجود دارد الآن وزيري که نيامده را دادگاهي مي‌کنيم مثلا مي‌گويند بيکاري هست بله هست و هم اکنون 5 درصد ظرفيت تعاون احيا شده که طي قانون اساسي بايد 25 درصد الآن تعاون چه کاره است؟
 
حسيني‌صدر در ادامه افزود: مگر بيمه سلامت در برنامه پنجم توسعه تدوين نشد مگر نبايد بيمه يکسان داشته باشيم مگر نبايد همه بيمه بيکاري داشته باشند؟ مگر نبايد اولين کشور منطقه باشيم؟ در دولت قبلي ميانگين مديريت در اين وزارت‌خانه 1.3 سال بوده و اينها بايد در دوره قبل اتفاق مي‌افتاد که الآن شما براي وزيري که نيامده آن را برمي‌شمريد.
 
وي در ادامه تصريح کرد: اي کاش برنامه دکتر ربيعي مطالعه مي‌شد چرا که از 30 عنوان آن 28 مورد عملياتي و مطابق برنامه پنجم توسعه است اما دوستان مخالف قبلي که صحبت کردند آيا بخش درمان تأمين اجتماعي اهميت کمتري دارد؟ آيا بيمه‌ها اهميت کمتري دارند؟ آيا قوانين کار و کارگر اهميت کمتري دارد؟ آيا بهبود کسب و کار که آقاي پورابراهيمي گفتند الآن رتبه صد را داريم اهميت کمتري دارد؟ البته الآن رتبه 135 را در جهان داريم که هر سال 4 و 5 پله در آن تنزل مي‌کنيم آيا اينها با وجود يک اقتصاددان حل مي شود؟
 
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس بيان داشت: يک نفر را مي‌خواهيم که مديريت بلد باشد وزير که نمي‌تواند ذوالفنون باشد  و نمي‌تواند همه کارها را مثل اقتصاد، بهداشت، قوانين کار را همزمان بلد باشد بلکه يک آدم پاک دست، کارآزموده، زبردست، کاردان که وفاداري خود را به نظام اثبات کرده باشد و مورد اعتماد رئيس‌جمهور باشد و در آذربايجان غربي از آن بحران‌ها عبور کرده باشد نيازمند است و ذوالفنون هيچ جا پيدا نمي‌شود.
 
وي ادامه داد: آيا در کشورهاي موفق رئيس‌جمهور همه کار بلد است اتفاقا فقط مديريت بلد است و بلد است از افراد خبره و واجد شرايط استفاده کند و ما هم از دکتر ربيعي خواسته‌ايم که حذبي و براساس دوستي و باندي کار نکند و تأمين اجتماعي را حيات خلوت نکند و همچنين آدم ضعيف را در بزرگترين هولدينگ نگذارد و نبايد اين وزارت‌خانه را با وزارت نفت مقايسه کند.
 
حسيني‌صدر اظهار داشت: تأمين اجتماعي در حال حاضر 35 هزار ميليارد دارايي دارد و در خوشبينانه ترين حالت به سه هزار ميليارد سود مي‌دهد که اگر در بانک بود ده هزار ميليارد سود مي‌داد.
 
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: دکتر ربيعي يک نفر از قشر کارگر و رزمنده که 20 سال است که مورد اعتماد رئيس‌جمهور بوده و 12 سال در دبيرخانه شوراي امنيت کار کرده و مديريت قوي او ثابت شده و کتاب زنده باد فساد را نوشته و راه‌هاي مبارزه با آن را ذکر کرده که اين کتاب 7 بار چاپ شده است.
 
حسيني‌صدر در ادامه افزود: در چند سال اخير کساني که ثروتشان صد برابر شده چقدر هستند، من کسي نيستم که تمجيد کنم و اگر اعتقاد نداشتم صحبت نمي کردم و بايد به همکاران بگوييم که ايشان پاک دست هستند و از عهده آن برمي‌آيند و اين آدم مي‌تواند اين حوزه بزرگ را که 4 تا 5 وزارت‌خانه کارش را انجام مي‌دهد اداره کند.
 
وي ادامه داد: تنظيم سند ملي کار شايسته‌اي بوده که در اولويت وي است و دکتر ربيعي مديران قبلي را حذف نمي‌کند و براساس شايسته‌سالاري اقدام مي‌کند و وي دانشيار پايه 23 و پژوهشگر نمونه بوده و نبايد به ايشان چهره امنيتي بدهيم چرا که يک دانشگاهي بوده‌اند و در زمان مقتضي حاضر به جان‌فشاني در جبهه شده‌اند.
 
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در پايان خاطرنشان کرد: کارهاي بزرگي که به دکتر ربيعي محول شده با موفقيت به اتمام رسيده و هم اکنون دولت مي‌خواهد کار را شروع کندو ما هم بايد به آن کمک کنيم که دولت در اسرع وقت کابينه را تشکيل دهد و نبايد گناه دولت‌هاي قبلي را برسر وزيري بريزيم که هنوز نيامده و با يک بيت شعر صحبت هاي خود را به پايان مي‌رسانم:
 
 گنه کرد در بلخ آهنگري......... گردن زدند به شوشتر مسگري

انتهاي پيام/
برچسب ها: حسینی صدر ، موافق ، وزیر ، تعاون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.