سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

صادرات 1500 کامیون بار تولیدات استان خوزستان به عراق

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه امروز حدود یک‌هزار و 500 کامیون بار از تولیدات استان به عراق صادر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سیدجعفر حجازی در مراسم نشست با سران عشایر و طوایف عرب که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نمی‌توان برای بهبود استان از افراد بیرون استفاده کرد بلکه باید از متخصصان و نفرات بومی استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: بطور حتم اگر در تولید اشتغال، کشاورزی و صنعت افراد بومی استان را در اولویت قرار دهیم همیشه در حال پیشرفت خواهیم بود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: جنگ تحمیلی نه تنها خانه‌هایمان را ویران کرد بلکه بر پیکره نیروی انسانی استان نیز آسیب جدی وارد کرد.

وی ادامه داد: امروز به بیش از 600 واحد صنعتی تسهیلات پرداخت شده است و مشغول به فعالیت هستند، همچنین حدود یک‌هزار و 500 کامیون بار از تولیدات استان به عراق صادر می‌شود.

حجازی با بیان این که در جذب سرمایه‌گذار خارجی همیشه استان نخست کشور هستیم گفت: این مسائل زمانی باعث افتخار می‌شود که تولید کننده و سرمایه‌گذار مربوط به خود استان و تمام مقدرات استان توسط افراد بومی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز در استان باید فعالیت بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: در استان‌های دیگر برعکس خوزستان همه به دنبال کار خصوصی بوده و کسی به فکر استخدام در کارهای دولتی نیست.

استاندار خوزستان افزود: عدم سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی استان باعث شده است که لطمه‌های زیادی بخوریم، متاسفانه هنوز پایه‌های استان متزلزل بوده و شما عشایر باید کارها را به دست گرفته و رو به جلو حرکت کنید.

وی بیان کرد: نشست‌های بعدی را باید طوری برنامه‌ریزی کرد که سایر افراد بتوانند اظهار نظر کنند نه این که تنها چند سخنران به صحبت بپردازند.

حجازی گفت: اگر شما عشایر اهداف خود را در مسیری مشترک قرار دهید قطعا بیکاری و کمبودهای استان برطرف خواهد شد اما اگر هر کس کار خود را انجام دهد و اتحادی در کار نباشد کارها پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به این که توجه به نیروی انسانی موضوع اصلی ما در استان است، تاکید کرد: در سال‌های اخیر بیش از 10 هزار نفر استخدامی تنها در آموزش و پرورش داشته‌ایم./ب


برچسب ها: صادرات ، تولیدلت ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.