سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

توليد 95درصد محصولات کشاورزي با فناوری ایرانی

95 درصد تولید محصولات کشاورزی کشور، با فناوری داخل کشور تولید می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور در همدان گفت : در سال های اخیر جایگزینی مکانیزاسیون با ابزار و روش های سنتی در کشاورزی از روند مطلوبی در کشور برخوردار بوده و موجب ایجاد رقابت و ارتقای کیفی تولیدات ماشین ها و ادوات کشاورزی و همچنین ترویج و ارتقای شناخت بهره برداران مکانیزاسیون کشاورزی شده است .
 عباسی افزود : با توجه به شرایط اقلیمی کشور باید به سمت روش هایی از مکانیزاسیون گام برداریم که علاوه بر تولید انبوه محصولات کشاورزی در استفاده از آب و منابع آبی صرفه جویی کنیم.
وي استفاده از فن آوری های نوین را از دیگربرنامه های توسعه کشاورزی عنوان کرد و گفت : امروز تولیدکنندگان متعددی در عرصه مکانیزاسیون کشاورزی جهت رفع نیازهای ماشینی بخش کشاورزی در کشور وجود دارد و باید هم اکنون به کیفیت ماشین های کشاورزی توجه شود .
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور همچنین گفت : در شرایط کنونی صد در صد عملیات خاک ورزی مزارع کشور به صورت مکانیزه انجام می شود و سالانه 700 تا 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش صورت می گیرد .
 عباسی از طرح جایگزینی ماشین های فرسوده کشاورزی خبر داد و افزود : پنج هزار دستگاه تراکتور در کشور نیازمند جایگزینی است که سالانه 500 دستگاه آن جایگزین می شود و اتمام این طرح نیازمند دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است ./ب
برچسب ها: کشاورزی ، فناوری ، محصولات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.