سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌ علني/

فياضي: وزارتخانه تعاون فانتزي نيست/ براي سازمان شستا كه از ديرباز حياط خلوت صاحبان قدرت بوده چه برنامه‌اي داريد

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درمخالفت با وزير پيشنهادي تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: زيربنايي بودن وزارت تعاون بركسي پوشيده نيست، ضمن اين كه اداره چنين وزارتخان‌هاي فانتزي نيست بلكه مبناي آن توليد، اشتغال و رفاه اجتماعي است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، عبدالوحيد فياضي نماينده مردم نور و محمود آباد در جلسه علني صبح امروز چهارشنبه 23 مرداد در مخالفت با علي ربيعي وزير پيشنهادي تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ربيعي از چهره‌هاي خوبي هستند كه مورد اعتماد ما هستند اما لازم است چند نكته را به خاطر تقويت كار دولت عرض كنم.
 
وي در ادامه افزود: اگر اين جا انتقادي مطرح مي‌شود به خاطر كسر برخي از مسائلي است كه در برنامه‌هاي وي مشاهده كردم، جناب ربيعي از چهره‌هاي پاك دست و متديني است كه در جمهوري اسلامي نقش خوبي را ايفا كرده، منتها در برنامه‌اي كه نوشته است لازم است چند نكته را عرض كنم.
 
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ادامه داد: زيربنايي بودن وزارت تعاون بر كسي پوشيده نيست، اين وزارتخانه فانتزي نيست، وزارتخانه‌اي است كه مبناي توليد، اشتغال و رفاه اجتماعي را شكل مي‌دهد.  
 
فياضي ادامه داد: اشتغال و توليد مولفه مهم فلسفه وجودي اين وزارتخانه است، جناب ربيعي در برنامه‌هايشان افزايش سهم تعاوني‌ها در بازار پولي كشور را تا حدودي كم رنگ ديدند، ما بايد اذعان داشته باشيم كه تعاوني‌ها نقش موثرشان در نظام اقتصادي كشور بسيار پويا و مهم است، امروز دهها اتحاديه تخصصي و هفت هزار فروشگاه تعاوني در سراسر كشور فعاليت دارند كه مي‌توانند يكي از بخش‌هاي مهم نظام پولي را عهده دار شوند.
 
اين نماينده با بيان اين كه يكي از پايه‌هاي طرح تحول هفت گانه اقتصادي نظام توزيع است تصريح كرد: جناب دكتر ربيعي بگويد كه در رابطه با تقويت اين نظام چه برنامه‌اي دارد چرا كه اين نظام توزيع مي‌تواند حتي در مهار تورم نيز نقش داشته باشد.
 
وي اظهار داشت: در قانون اساسي به اقتصاد مبتني بر تعاون به شدت تاكيد شده و يكي ازيادگارهاي شهيد بهشتي علاوه بر اصل مترقي ولايت فقيه اصل تعاوني‌ها بوده اما من امروز برنامه‌تان را خيلي جدي در نظام توليد مبتني بر تعاوني‌ها نمي‌بينم، علاوه بر اينكه 50 درصد مردم ايران عضو تعاوني‌ها هستند كه اين ميزان در دنيا 12 درصد است اما سهمشان از سرمايه فقط 7 درصد است كه البته در برنامه شما 5 درصد اعلام شده است.
 
فياضي در ادامه به مشاغل خانگي اشاره كرد و گفت: يكي ديگر از نكات مهم اين است كه شما چگونه مي‌خواهيد مشاغل خانگي را اجرا كنيد البته اين مهم راهش سهوالوصول و در عين حال مهم است، به نظر مي‌رسد.  
 
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات با طرح اين سوال كه برنامه شما براي حمايت از كارگر و كارفرما چيست گفت: بايد تقابل بين كارگر و كارفرما را كاهش داد، يكي از موانع اشتغال و توليد تقابل درگيري و تنش بين كارگر و كارفرماست، خود شما از جنس كارگريد لذا تقاضا مي‌كنم به اتحاديه كارگري توجه شود.  
 
وي ادامه داد: سازمان بزرگي به نام سازمان شستا در حوزه كار شما وجود دارد كه اين سازمان از ديرباز حياط خلوت صاحبان قدرت بود، فرقي نمي‌كند كه چه كسي باشد يا كدام دولت، از دولت اعتدال و از جناب عالي كه انصافا فرد پاكدستي هستيد انتظار داريم كه سازمان شستا را به عنوان يك فرصت ملي براي همه ايرانيان بدانيد.  
 
فياضي اظهار داشت: الان كارخانجات، درمانگاه‌هاي تامين اجتماعي و بيمارستان‌ها در شهرهاي بزرگ است و در شهرهاي كوچك خبري نيست البته در شهرهاي بزرگ نيز اين فرصت برابر توزيع نشده است لذا از شما تقاضا دارم به اين ابهامات پاسخ دهيد. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، پیشنهادی ، تعاون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.