سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

هشتمین جشنواره آش های سنتی در شهرستان نیر برگزار می شود

فرماندار نیر از برگزاری جشنواره آش های سنتی در 15 شهریور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / میرفخرالدین زاهد در جلسه کارگروه گردشگری و توسعه شهرستان نیر افزود: این جشنواره در منطقه توریستی بولاغلار نیر با حضور بانوان آشپز برگزار شده و در آن بیش از 50 نوع آش و دست پخت های آشپزان پخت خواهد شد.

وی افزود: در کنار این جشنواره مسابقات بازی های بومی محلی استان اردبیل هم پیش بینی شده است.

فرماندار نیر جذب گردشگران و بهره گیری از فرصت های مناسب برای معرفی توانمندی های بانوان و جذب سرمایه گذاران را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

زاهد اظهار کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی بولاغلار به عنوان یک منطقه گردشگری بی نظیر در معرفی بیش از صدها آش سنتی در منطقه و احیای برخی از سنت ها موثر بوده است.

وی گفت: در سال های اخیر تلاش شده با برگزاری جشنواره های تابستانی علاوه بر جذب مسافران و گردشگران علاقمندان بی شماری را نیز در حوزه سرمایه گذاری فرا بخوانیم تا بتوانند از بستر به وجود آمده در توسعه همه جانبه شهرستان استفاده کنند.

فرماندار نیر افزود: علاوه بر منطقه گردشگری بولاغلار در این شهرستان منطقه نوالار ، غارهای صخره ای ، کاروانسراهای تاریخی ، قلعه ها و آب های گرم مختلف و همچنین برخی روستاهای تاریخی وجود دارد که می تواند به عنوان یکی از ظرفیت های خوب توسعه گردشگری باشد.

زاهد بر لزوم تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان نیر تاکید کرد و گفت: برخی دستگاه های متولی در تهیه طرح جامع گردشگری تعلل کرده اند ولی این طرح تا یک ماه آینده باید تعیین تکلیف شده و تهیه شود.

وی در زمینه روند احداث دهکده توریستی سبلان نیر هم اظهار کرد: این دهکده باید یکپارچه توسط سرمایه گذاران احداث شود./ع

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، آش های ، سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.