سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمران الزعبی : سوریه پیروز میدان مبارزه با هزاران جنگنجوی داخلی و خارجی است

وزير اطلاع رساني سوريه تأکيد کرد سوريه با حمله بزرگي از سوي کشورهايي که از نظر قدرت مالي شناخته شده هستند مواجه است و اين کشورها همه امکانات اقتصادي خود را براي نابودي سوريه به کار گرفته‌اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، عمران زعبي در ديدار با تشکلهاي رسانه اي و مقامات رسمي در استان طرطوس گفت سوريه شکست نخواهد خورد و حل و فصل سياسي بايد همزمان با مقابله با تررويسم به پيش برود .وي تصريح کرد صحبت از مداخله خارجي منتفي شده است.
زعبي گفت سوريه با حمله اي مواجه است که هيچ کشور عربي در قرنهاي بيستم و بيست و يکم با چنين حمله اي مواجه نبوده است و حتي باحمله به عراق در سال 2003و به مصر در 1956ميلادي و حتي به فلسطين اشغالي قابل مقايسه نيست چرا که سوريه با هزاران جنگجويي روبروست که از سراسر جهان به اين کشور سرازير شده‌اند .
زعبي گفت سوريه با دولت ، سرزمين و ملت و مؤلفه هايي که دارد و با ايمان مردم و با شهدايي که هر روز بر تعداد آنها افزوده مي شود ، دارد هيچ کس نمي تواند شکست بدهد  .
وي با اشاره به دشمنان سوريه خاطر نشان کرد طراحي شده بود که اوضاع در سوريه به وضع کنوني برسد و هر چه کشور پايداري مي‌کند و مرحله‌اي را پشت سر مي گذارد به مرحله بعدي منتقل مي شوند.
زعبي گفت : بايد بدانيم اين حمله پيروز نخواهد شد و ما شکست نخواهيم خورد و سوريه و ملت اين کشور شکست نخواهند خورد. اگر به عنوان ملت سوريه درباره اين موضوع اتفاق نظر داشته باشيم همه چيز قابل حل است بايد اتفاق نظر داشته باشيم که کساني که شهيد شدند خونهايشان به  هدر نخواهد رفت . نبايد به هدر برود و اجازه نخواهيم  داد به هدر برود . افرادي که به خاطر اين کشور به شيوه هاي مختلف کشته شدند آنها بيهوده کشته نشدند. ما از انتقام جويي ملي يا انتقامجويي شخصي يا خانوادگي و مذهبي و طائفه اي و ديني سخن نمي گوييم ما از کشورمان صحبت مي کنيم .
وي افزود نبايد بخشي از سوريها پيروز و بخش ديگري شکست خورده باشند بلکه سوريه بايد بر دشمنانش پيروز شود حتي اگر برخي از اين دشمنان سوري باشند .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.