سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم بودن حداقل دستمزد در آمريکا

شبکه تلویزیونی رییل نیوز در برنامه ای به بررسی پائین بودن میزان حداقل حقوق در آمریکا پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی رییل نیوز ؛ تحقیق جدید سازمان توسعه همکاریهای اقتصادی نشان می دهد حداقل حقوق و دستمزد در آمریکا از اکثر کشورهای ثروتمند کمتر است. طبق این تحقیق حداقل حقوق در آمریکا در بین بیست و پنج کشور ثروتمند جهان رتبه بیست و چهارم را دارد. مجری برنامه گفت:«همانطور که می دانید حرفهایی زیادی در مورد حداقل حقوق در رسانه ها مطرح شده است و کارگران اعتصابهایی در سراسر کشور برگزار کرده اند. جمهوری خواهان گفته اند برای اشتغال زایی قانون حداقل حقوق باید حذف شود. اما بسیاری از اقتصاد دانان خواستار افزایش حداقل حقوق هستند.

"رابرت پولین" از موسسه تحقیقاتی اقتصادی سیاسی پری( PERI) در گفتگو با این شبکه گفت:«حداقل دستمزد در حال حاضر حاضر در آمریکا ساعتی هفت دلار و بیست و پنج سنت است که حدود سه دلار در ساعت از میزان حقوق و دستمزد در سال 1968 در این کشور کمتر است. در سال 1968 حداقل دستمزد در آمریکا، مطابق با تورم ، ده دلار و شصت و پنج سنت در ساعت بوده است. رشد فعالیتهای اقتصادی در آمریکا در مقایسه با سال 1968 به این معنا است که می توانیم کارها را به نحو بهتر و موثرتری انجام دهیم. بازدهی اقتصادی از سال 1968 تا کنون حدود صد و سی و پنج درصد افزایش داشته است. بنابراین اگر بخواهیم حداقل دستمزد در همان سال را در نظر بگیرم و آن را با میزان تورم و بازدهی اقتصادی مطابقت دهیم حداقل دستمزد اکنون باید ساعتی بیست و پنج دلار باشد. یعنی اگر ما می توانستیم در سال 1968 از عهده ده دلار و شصت و پنج سنت برای حداقل دستمزد بربیاییم اکنون هم به راحتی می توانیم همان حداقل دستمزد را داشته باشیم.»

مجری برنامه گفت:« اما منتقدان افزایش حداقل دستمزد می گویند هزینه این کار به موسسات و فروشگاههای غذای آماده آسیب می زند. نظر شما چیست؟» پولین:«در سال 1968 وقتی که حداقل دستمزد ساعتی ده دلار و شصت و پنج سنت بود میزان بیکاری در آمریکا سه ممیز هفت درصد بود نه هفت ممیز پنج درصد کنونی. وقتی حداقل دستمزدها بالاتر برود آیا این مسئله باعث افزایش بیکاری می شود و به ضرر صنعت غذاهای آماده است؟ طبق تحقیقات انجام شده جواب این سوال منفی است. تحقیقاتی که ما انجام دادیم نشان می دهد هزینه کلی افزایش حداقل دستمزد برای شرکتی مثل مک دونالد بسیار ناچیز و مختصر است. به عنوان مثال اگر حداقل دستمزد به ساعتی ده دلار و پنجاه افزایش پیدا کند این کار برای یک رستوران مثل مک دونالد حدود دو ممیز هفت درصد از کل فروشش هزینه خواهد داشت. یعنی اگر فقط پنج سنت به قیمت محصولش اضافه کند می تواند از پس هزینه این کار بر بیاید.»

مجری گفت:« برخی از محافظه کاران در آمریکا می گویند کارگرانی که حداقل دستمزد را می گیرند نوجوانان هستند اما این واقعیت ندارد. نود و یک درصد از کسانی که حداقل دستمزد را می گیرند نوجوان نیستند. طبق گفته نیویورک تایمز میزان اشتغال بین افراد 25 تا 34 سال در کشورهای ثروتمند کمتر است. آیا به نظر شما تعداد افراد جوانی که در آمریکا به دنبال کار نمی روند به پایین بودن حداقل دستمزد در این کشور ارتباط دارد؟» پولین:« بله. برای اینکه آنها ناامید می شوند و خیلی ها هم تصمیم می گیرند کارشان را رها کنند.به همین علت است که میزان بیکاری روز به روز بالاتر می رود.»
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.