سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران مالی و تعطيلي بيش از 1100 شعبه بانکي در فرانسه

بحران اقتصادي در فرانسه باعث تعطيلي بيش از هزار و صد شعبه بانکي در اين کشور شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه ؛  بر اساس ارقام بانک مرکزي اروپا، از ابتداي وقوع بحران اقتصادي تا ماه دسامبر سال دوهزار و دوازده، هزار و صد شعبه بانکي  در فرانسه تعطيل شده است. يکي از علل تعطيلي شعبات بانکها اين است که شمار فزاينده اي از مشتريان ، از اينترنت براي مديريت حسابهايشان  استفاده مي کنند. برخي خدمات  بانکي حتي از طريق گوشيهاي هوشمند الزامي شده است. 

بر اساس نظرسنجيها فقط هفده درصد از مردم فرانسه چندين بار در ماه به شعبات بانکي مراجعه مي کنند. با وجود اين حسابهاي  اينترنتي، مخالفاني هم دارد.يکي از مشتريان گفت :« کارمندان بانکها بسيار خوش برخورد هستند و به خوبي به حسابهاي ما رسيدگي مي کنند در حالي که در اينترنت هيچ تماس انساني وجود ندارد. من به تماس انساني نياز دارم.»

فرد ديگري گفت :« فردي رو به روي من بايد حضور داشته باشد تا من کارهاي بانکي ام را انجام دهم.»
دسترسي مجازي به حسابهاي بانکي براي افرادي که شيفته اينترنت نيستند بسيار دشوار است. ژان کلود دلارو از انجمن حمايت از مصرف کنندگان گفت :« ميليون ها فرانسوي قطعا قادر به انجام اقدامات لازم اينترنتي نيستند در حالي که افراد فيزيکي در بانکها شما را به خوبي راهنمايي مي کنند. اين نوع بانکداري اينترنتي تبعيضي واقعي در برابر افراد مسن تر است. »انجمن هاي صنفي از تعطيلي فزاينده شعبات و پيامدهاي آن براي اشتغال در فرانسه ابراز نگراني کرده اند. 370 هزار نفر در حال حاضر در بخش بانکي فعاليت مي کنند .
برچسب ها: بحران ، بانک ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.