سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلایی:

در مسابقات جهانی تمامی بچه ها شانس مدال آوری دارند/با کمبود امکانات باید کنار می آمدیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان گفت: با توجه به انگیزه فراوانی که در آزاد کاران جوان وجود دارد همه آنها شانس مدال آوری در مسابقات جهانی را خواهند داشت.

محمد طلایی در آستانه اعزام به مسابقات جهانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: هر چند در گذشته هم کم وبیش عملکرد آزادکاران جوان را دنبال می کردم اما به طور مستمر با تصمیم شورای فنی و شخص رسول خادم پس از مسابقات قهرمانی آسیا که کمتر از 2 ماه پیش به پایان رسید در خدمت آنها بودم.

سرمربي تيم ملي کشتي آزاد جوانان کشورمان ادامه داد: در این مدت آزاد کان جوان تمرینات منظم و با برنامه ای را دنبال کردند و هم اکنون از هر جهت آماده حضور  پرقدرت در مسابقات جهانی بلغارستان هستند.

دارنده مدال طلای جهان تصریح کرد: با توجه به شرایطی که داشتیم امکان حضور در هیچ تورنمنتی برای آزادکارجوان فراهم نشد و همین موضوع تا اندازه ای کار را برای ما دشوار خواهد کرد البته باتوجه به انگیزه ای که در کشتی گیران اعزامی وجود دارد این ضعف هم جبران خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که از سایر تیم ها چقدر شناخت دارد گفت: به هر حال از آنجا که در هیچ میدان تدارکاتی حضور نداشتیم شناخت چندانی از کشتی گیران سایر تیم ها نداریم البته فیلم چند مسابقه برخی کشورها را مشاهده کردیم وبرای آزادکاران جوان آن را تجزیه وتحلیل کردیم،ضمن آنکه بچه ها با حریفان آسیایی خود نیز در مسابقات قهرمانی آسیا تا اندازه ای آشنا شده اند.

دارنده مدال نقره جهان درباره این که کدام بک از بچه ها شانس بیشتری برای کسب مدال خواهند داشت گفت: از آنجا که رده سنی جوانان خیلی حساس است نمی توانم نام فرد خاصی را عنوان کنم ،فقط همان طورکه گفتم  همه چیز دست خود بچه هاست و تمامی آنها توانایی و شایستگی کسب مدال را خواهند داشت.

وی افزود: به هر حال در رده سنی جوانان بالاترین سطح مسابقات همین رقابتهای جهانی است از همین رو کار آسانی را پیش رو نخواهیم داشت اما اعتقاد دارم اگر دچار بدشانسی و روز،روز بچه ها باشد بهترین نتیجه را در میدان بلغارستان کسب خواهیم کرد.

دارنده مدال برنز جهان در مورد عدم امکانات مناسب که سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در آستانه اعزام به مسابقات جهانی اظهار کرده بودگفت: از وضعیت تیم فرنگی اطلاع چندانی ندارم و قبول هم دارم امسال نسبت به سال گذشته شرایط به لحاظ حضور در تورنمنت های برون مرزی و وضعیت اردویی مناسب نبود اما با توجه به وضعیت حال حاضر کشتی باید با کمبود امکانات کنار می آمدیم.

وی با اشاره به این که به هر حال در نهایت سر مربی تیم باید پاسخگوی عملکرد تیم باشد عنوان کرد: من خیلی علاقه ندارم درباره مسائل غیر فنی صحبت کنم اما باید بگویم کشتی در کشور ما هموراه با کم توجهی و نا ملایمتی ها روبرو بوده از همین رو باید خودمان را عادت بدهبم با شرایط موجود برای موفقیت در مسابقات مختلف تلاش کنیم.

طلایی در پاسخ به این سوال که فکر می کند تیم ایران در نهایت چه عنوانی را در مسابقات جهانی کسب خواهد کرد گفت: پیش بینی در ورزش کشتی غیر منطقی است ،ما در این مدت با همه وجود تلاش کردیم و نکاتی را که لازم بوده به کشتی گیران گوشزد کردیم در نهایت همه چیز بستگی به شرایط و روز مسابقه دارد که امیدورایم با دست پر از این رقابتها به کشور عزیزمان بازگردیم.

تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2012 که در شهر پاتایا تایلند برگزار شد با کسب 44 امتیاز پس از کشورهای روسیه و آذربایجان روی سکوی سوم قرار گرفت./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.