سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدارهای بين المللي درباره سوء استفاده از کودکان در جنگ سوريه

کودکان قربانيان اصلي جنگ سوريه هستند و گزارشهاي بين المللي درباره استفاده از آنها در اين جنگ هشدار مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ اين در حالي است که صدها هزار تن از دانش آموزان نيز ناچار به ترک مدارس شده اند و سرنوشت برخي از آنها به ميدانهاي جنگ منجر شده است. يک دانش آموز دختر سوريه در جمع شماري از کودکان که پلاکاردهايي حاوي برخي شعارها و اسامي مختلف از جمله ارتش آزاد سوريه و نوادگان ابوالعلاء العربي روي آنها نوشته شده بود گفت: «ما کودکان معره النعمان ترک تحصيل خود را اعلام مي کنيم و به ارتش آزاد مي پيونديم»

محمد خضر خبرنگار اين شبکه در دمشق در گزارشي در اين باره گفت: کودکان به سوخت ماشين جنگ در سوريه تبديل شده اند. اين حقيقت تلخ در حالي رخ مي نمايد که پيش از اين سازمان هاي بين المللي ناقوس خطر را در اين خصوص به صدا در آورده بودند. عمران عميش کودک چهارده ساله سوري که مقامات اين کشور وي را دستگير کرده اند از جمله کودکاني است که هزينه  سنگيني بابت از هم پاشيدن خانواده خود و اصرار پدرش بر پيوستن وي به مخالفان مسلح پرداخت کرده است. وي سلاح به دست گرفته اما از آن استفاده نکرده است و مشارکت وي در درگيري ها به کمک هاي اوليه در يکي از مناطق ريف دمشق خلاصه مي شود. 

عمران مجبور به ترک مدرسه شده و دوره آموزشي استفاده از سلاح و نيز دوره کمک هاي اوليه را گذرانده است. فراگيري اين آموزش ها براي همراه شدن وي با افراد مسلح لازم و ضروري بوده است. فريال حمود استاد دانشکده علوم تربيتي دانشگاه دمشق گفت: وقتي کودکان در جنگ شرکت داده مي شوند در واقع سوخت جنگ به شمار مي روند زيرا دوران کودکي و آينده آنها که قرار است جامعه را تشکيل دهند و بسازند از بين مي رود. 

در ادامه گزارش آمده است: گزارش هاي بين المللي حاکي از آن است که شمار زيادي از کودکان در جريان جنگ سوريه کشته شده اند و بسياري از آنها نيز شاهد کشته شدن اعضاي خانواده خود بوده اند. دولت سوريه و مخالفان اين کشور هرگونه ارتباط خود را با ماجراي کودکان تکذيب مي کنند اما واقعيتي است که روز به روز بزرگ و بزرگ تر مي شود. 

صفوان عکاش عضو دفتر اجرايي هيأت هماهنگي مخالفان گفت: آنها بايد بدانند که با استفاده از کودکان نسل هاي آينده را نابود مي کنند.  کودکان سوريه بارزترين قربانيان جنگ به شمار مي روند. تعرض به آنها فقط به استفاده از آنها در فعاليت هاي نظامي خلاصه نمي شود بلکه شکنجه کودکان و واداشتن آنها به برخي کارها از جمله آزار جنسي از ديگر نمونه هاي سوء استفاده از کودکان به شمار مي رود. 
برچسب ها: سوریه ، کودک ، هشدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.