سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

دستغيب: برنامه‌هاي ظريف كامل و جامع است/ ظريف ابزار تخصص و تجربه را داراست

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در موافقت با وزير پيشنهادي وزارت امور خارجه گفت: آقاي ظريف نه تنها ديپلماتي موفق بلكه مديري توانمند است و ابزار تخصص و تجربه را دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، احمدرضا دستغيب نماينده مردم فارس در صحن علني امروز بهارستان در موافقت با محمدجواد ظريف به عنوان وزير پيشنهادي وزارت امور خارجه گفت: خوشحاليم كه براي اولين بار تصدي وزارت خارجه در اختيار فردي است كه تخصص مرتبط با از ابتدا در كنار تجربه دارا بوده است و اين مزيت فوق العاده‌ براي دستگاه ديپلماسي خواهد بود.

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: ما فكر مي‌كرديم آقاي ظريف فقط ديپلماتي موفق است اما وي مديري توانمند در حوزه‌‌هاي مختلف هم هست.

وي با اشاره به شرايط بين‌المللي امروز اظهار داشت: شرايط بين‌الملي بسيار پيچيده امروز نيازمند ديپلمات‌هايي است كه هم شناخت نظري و تئوريك از روابط بين‌الملل داشته باشند و هم شناخت تجربي و حرفه‌‌اي.

دستغيب افزود: در واقع مديريت دستگاه ديپلماسي در شرايط كنوني بدون شناخت محيط سياست خارجي و شناخت جايگاه ايران امكان‌پذير نيست.

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ادامه داد: كشورهاي متنفذ در بيرون نظم سياسي را طراحي كردند و عناصر را به گونه‌اي چينش كردند كه يك هژموني بين‌‌المللي سخت در عرصه بين‌الملل ايجاد شده است.

وي افزود: به فضل الهي و با رهنمودهاي مقام معظم رهبري اين هژموني بين‌المللي شكننده خواهد بود اما شكستن اين نظم غول پيكر نيازمند ديپلمات‌هاي قوي است و بايد ابزارهاي لازم در اختيار دولت و دستگاه‌هاي ديپلماسي باشد تا بتواند اين اقتدار را در عرصه بين‌المللي به منصه ظهور برساند.

دستغيب اظهار داشت: رئيس دستگاه ديپلماسي ما جداي از حوزه اصلي فعاليت خود ماموريتي در ارتباط با كل كشور در شرايط كنوني دارد و آيا كسي است كه در شرايط امروز منكر ارتباط معنادار بخش‌‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي با حوزه خارجي باشد؟

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح كرد: همه ما ارتباط حوزه خارجي با ساير بخش‌ها را مي‌دانيم و توقعات، انتظارات و مطالبات فراواني در اين حوزه وجود دارد.

وي ادامه داد: حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني به جهت آشنايي با اين حوزه از بين مجموع مديران و ديپلمات‌هايي كه در اطرافشان بود دكتر ظريف را انتخاب كردند تا بتواند ماموريت‌هايي كه هم مستقيم با سياست خارجه و هم مرتبط با بخش‌هاي داخلي است به خوبي انجام دهد.

نماينده شيراز اضافه كرد: من با مطالعه برنامه‌هاي پيشنهادي مربوط به وزراي دولت‌هاي گذشته به اين نتيجه رسيدم كه آنچه كه در اين برنامه‌ها آمده بود بيان كليات بوده و اهداف و موضوعات انتزاعي را بيان كرده‌ است كه حتي در نظارت كار را بر ما نيز سخت مي‌كرده است و ما اصلا يك راهبرد و برنام كاربردي را شاهد نبوديم.

دستغيب با اشاره به نقطه قوت برنامه‌هاي آقاي ظريف گفت: برنامه پيشنهادي وزير امور خارجه برنامه كامل و جامعي است و ضمن احترام به همه سياست‌ها اهداف كلان و مباحث انتزاعي و شناخت چالش‌ها و فرصت‌ها داراي راهكارها و راهبردهايي است و ابزار نظارت را براي ما باز كرده است و سردرگمي‌هاي موجود در سفارت خانه‌ها مامورين و نمايندگان با اين برنامه از بين خواهد رفت.

وي در پاسخ به اظهارات يكي از نمايندگان مخالف كه از عدم وجود برنامه‌اي در دفاع از مسلمانان به ويژه فلسطين ياد كردند پاسخ داد: بايد بگويم مبناي نگرش اين برنامه‌ها دقيقا منطبق بر هويت اسلامي و ملي ماست.

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اظهار داشت: سفير جمهوري اسلامي ايران مي‌بايست پشتوانه‌هاي قوي داخلي در ماموريت‌هايش داشته باشد، آقاي ظريف ابزار تخصص و تجربه را دارد و مجهز به دانش روز است كه ان‌شاءالله رهنمودهاي معظم له را در عرصه بين‌الملل مدنظر قرار خواهد داد و با راي بالاي ملت در پيشبرد اهداف نظام جمهوري اسلامي پيش قدم خواهد بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رئیس ، کمیسیون ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.