سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه سنجش آلودگی شهر تهران،

آسمان تهران بالاخره رنگ سلامت به خود گرفت

امروز شهر تهران میانگین غلظت کلیه آلاینده ها را در حد مجاز دانسته و شاخص کیفیت هوا را هم اکنون سالم پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، امروز تهران از میزان آلاینده های منو اکسید کربن، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده و بر میزان غلظت آلاینده های ازن و ذرات معلق کمتر از ده میکرون افزوده شده است.

بر اساس این گزارش: به این ترتیب میانگین غلظت کلیه آلاینده ها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم در شرایط سالم است زیرا شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن، عدد بالای دویست را در نظر گرفته و پیش بینی ایستگاه سنجش آلودگی هوای تهران این است که مقدار اطلاعات آن کمتر از دویست باشد منظور نمی گردد.

گزارشات حاکی از آن است: امروز آسمانی صاف و در بعد از ظهر رشد رشد ابر در ارتفاعات و همراه با وزش باد است بنابراین انتظار می رود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم است.

براساس این گزارش: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروههای حساس: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زود رس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی و افراد مسن است./ع2
برچسب ها: آلودگی ، سلامت ، سنجش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.